| کد خبر: 219954 |

◄ از آبان ماه؛ انجام تمامی پروازها با 60 درصد ظرفیت/ بلیت هواپیما گران می‌شود

دبیر انجمن شرکت های هواپیمای از الزامی شدن «انجام پروازها با 60 درصد ظرفیت» از آبان ماه خبر داد و تأکید کرد: قطعاً شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما در تمامی مسیرها خواهیم بود.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت های هواپیمای از الزامی شدن «انجام پروازها با 60 درصد ظرفیت» از آبان ماه خبر داد و تأکید کرد: قطعاً شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما در تمامی مسیرها خواهیم بود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین نیوز با اعلام این خبر که به احتمال بسیار زیاد از ابتدای آبان ماه پروازها تنها با 60 درصد ظرفیت انجام خواهد شد، گفت: با توجه به تأکیدی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد به احتمال بسیار زیاد، از ابتدای آبان ماه ایرلاین ها ناچار خواهند بود تنها از 60 درصد ظرفیت خود در پروازها استفاده کنند.

او در ادامه افزود: طبیعتاً به دلیل اینکه ایرلاین ها نمی‌توانند از تمام ظرفیت خود در پروازها استفاده کنند، قطعاً شاهد افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیما (کف و سقف) در تمامی مسیرها خواهیم بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه برای خود ما هم روشن و مشخص نیست که انجام ظرفیت پروازها با 60 درصد ظرفیت با چه مبنایی تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که حتی یاتا و ایکائو نیز چنین دستورالعملی را الزام نکرده است؛ اما در راستای اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا الزام‌آور است و ما ملزم به رعایت آن هستیم از آن تمکین خواهیم کرد اما طبعاً رعایت این موضوع و با توجه به اینکه شاهد افزایش نرخ ارز بالای 27 هزار تومان هستیم تأثیر خود را روی نرخ بلیت هواپیما خواهد داشت.

سامانی در پاسخ به این سؤال پس از اجرایی شدن این مصوبه به چه میزان قیمت بلیت افزایش خواهد یافت، گفت: محاسبات آن انجام خواهد شد و قطعاً در زمان خودش اقدام به اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.