| کد خبر: 219948 |

آخرین وضعیت احداث راه آهن همدان ـ سنندج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اجرای عملیات احداث راه آهن سنندج به همدان با عنایت دولت تدبیر و امید با سرعت در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اجرای عملیات احداث راه آهن سنندج به همدان با عنایت دولت تدبیر و امید با سرعت در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، شهرام ملکی در سنندج در مورد آخرین وضعیت اجرای پروژه در دست احداث مسیر ریلی سنندج به همدان اظهار کرد: راه آهن سنندج به همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اجرای عملیات احداث راه آهن سنندج به همدان با عنایت دولت تدبیر و امید با سرعت در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه به طول 151 کیلومتر که با اهدافی همچون کاهش بار ترافیکی و تلفات جاده‌ای، توسعه صنعت گردشگری، کاهش اثرات زیست محیطی انجام و در نهایت توسعه پایدار استان را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: روند اجرای طرح راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج در دو فاز بوده که در فاز نخست مسیر تهران به همدان انجام و در فاز دوم این طرح نیز شهر سنندج به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری ویژه استاندار کردستان و عنایت رئیس جمهوری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی عملا پروژه از سال 97 تاکنون شتاب چشم‌گیری پیدا کرده و در حال حاضر پروژه فعال بوده و از نظر تامین مالی و اعتباری نیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و در موعد مقرر به پایان می‌رسد.

عملیات اجرایی از 3 نقطه جلو می‌رود

ملکی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه در حال اجراست که قطعه نخست به طول 68 کیلومتر و با پیشرفت 75 درصد، قطعه دوم به طول 56 کیلومتر با پیشرفت 56درصد و قطعه سوم نیزبه طول 31 کیلومتر با پیشرفت 100 درصدی در حال ساخت هستند که میانگین پیشرفت زیرسازی هر سه قطعه معادل 77درصد است.

وی ابراز داشت: همچنین در این مسیر 7 ایستگاه شامل سه ایستگاه مسافری و 3 ایستگاه ترافیکی و یک ایستگاه تشکیلاتی در ورودی شهر سنندج در عرصه ای به مساحت 52 هکتار و 17 هزار مترمربع ساختمان‌های اداری و خدماتی با پیشرفت 38 درصدی در حال ساخت است.

ریل‌گذاری از سمت سنندج به صورت دستی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: در زمینه ریل‌گذاری نیز از سمت سنندج ریل‌گذاری بصورت دستی آغاز شده و تاکنون بیش از 25 کیلومتر از این مسیر نیز ریل گذاری شده است.

ملکی در پایان گفت: در سال 98 مبلغ 390 میلیارد تومان و درسال 99 تاکنون نیز 350 میلیارد تومان بصورت اعتبار به پروژه تخصیص داده شده و امیدواریم با تلاش‌های اجرایی صورت گرفته از طرف وزارت راه وشهرسازی و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شاهد بهره‌برداری از این پروژه در دولت تدبیر و امید باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.