| کد خبر: 219941 |

اجازه ساخت پروژه‌های ابدی با مشکلات ترافیکی را ندهید

عضو شورای شهر تهران گفت: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه های ابدی را بدهیم.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران گفت: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه های ابدی را بدهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران ضمن موافقت با طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس (ساختمانهای گروه (ج) و (د)» گفت: یکی از مشکلات اساسی در ترافیک تهران احداث مجتمع تجاری در برخی فضاها است.

وی افزود: احداث این مجتمع ها مشکلات جدی حمل و نقل و ترافیکی در شهر ایجاد کرده است که نمونه بارز آن مگامال کوروش در ستاری و مگا مال دیگری در انتهای شهید باکری است.

فراهانی خاطر نشان کرد: وجود چنین مگامال هایی به خاطر بحث های درآمدی است که در گذشته وجود داشته و این مشکلات را ایجاد کرده است. به نظر می رسد امروزه حق عامه مردم ضایع می شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هزاران میلیارد تومان هزینه برای ساخت روگذر و زیر گذر و… می دهد اما یک مگا مال نابهنجار در کنار آن، همه زحمات را هدر می دهد.

فراهانی تاکید کرد: خواهش من این است که نه به بهانه انجام مطالعات روند و سیر صدور پروانه را کند کنیم و نه بدون انجام مطالعات اجازه ساخت پروژه های ابدی را بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وجود برخی مگامال ها سبب شده برخی اتوبان ها تا ابد از انتفاع خارج شود، گفت: نباید اجازه بدهیم با صدور چنین پروانه‌ای کل حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار بگیرد.

فراهانی افزود: تجربه نشان داده است که اگر پروژه ها از قبل مطالعه شود منافعش برای مردم و شهر خواهد بود. از سوی دیگر لازم است زمان برای صدور پروانه گذاشته شود تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

گفتنی است کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس (ساختمانهای گروه (ج) و (د)» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.