| کد خبر: 219936 |

◄ تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های آزادراهی در صورت عدم حل مشکلات

اگرچه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مدتی پیش بهره‌برداری از پنج پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را از اولویت برنامه‌های امسال عنوان کرد اما یک فعال بخش ساخت آزادراه‌ها می‌گوید امکان اتمام این پروژه‌ها در زمان اعلام شده وجود ندارد.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مدتی پیش بهره‌برداری از پنج پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را از اولویت برنامه‌های امسال عنوان کرد اما  یک فعال بخش ساخت آزادراه‌ها می‌گوید امکان اتمام این پروژه‌ها در زمان اعلام شده وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، تیر ماه امسال بود که خیرالله خادمی عنوان کرد: پنج پروژه شامل کنارگذر جنوبی تهران و کنارگذر جنوبی البرز، کنارگذر شرقی اصفهان قطعات ۱ و ۲، آزادراه خرم آباد به اراک، پروژه بزرگ آزادراه اصفهان -شیراز و باقی مانده آزادراه منجیل به رودبار به طول هشت کیلومتر از جمله آزادراه‌هایی هستند که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این در حالی است که دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها معتقد است به غیر از یک پروژه، دیگر آزادراه‌های ذکر شده بعید است حتی تا پایان دولت به اتمام برسند.

بهره‌برداری از 5 پروژه آزادراهی، امسال

خدایار خاشع گفت: این پنج آزادراه پتانسیل اتمام تا پایان امسال را داشتند اما با وجود سعی فراوان مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت‌های آزادراهی، به دلایلی، غیر از حدود ۶۰ کیلومتر آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، چهار آزادراه دیگر بعید است امسال به اتمام برسند و حتی اگر مشکلات حل نشود ممکن است تا پایان دولت دوازدهم نیز به بهره‌برداری نرسند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: تورم روز افزون و بالا رفتن قیمت مصالح و خدمات و عدم پوشش افزایش هزینه‌ها با شاخص‌های تعدیل‌ اعلام شده، یکی از دلایل امکان بروز تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه‌هاست.

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها چند برابر شدن هزینه حمل و  حل نشدن موضوع بهای حمل مصالح توسط سازمان برنامه را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و عنوان کرد: حل نشدن مشکل عوارض درخواستی وزارت صمت بابت برداشت مصالح قرضه و طرح شکایت متعدد در مراجع قضایی و حکم توقف پروژه‌ها از دیگر مشکلات است.

خاشع گفت: عدم انجام تعهدات قراردادی وزارت راه و دولت در پروژه‌های مشارکت آزادراه‌ها از قبیل ابلاغ نرخ عوارض سالانه عبور آزادراه‌ها و مشکل مالیاتی شرکت‌های آزادراهی نیز، دلیل دیگری برای امکان عدم اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌های آزادراهی در زمان اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.