| کد خبر: 219922 |

یک فوریت طرح افزایش نرخ بلیت حمل و نقل شهری در پایتخت رای آورد

در جریان بررسی طرح افزایش نرخ بلیت حمل و نقل شهری یکی از اعضای شورای گفت: نباید هر شرایطی که فکر می کنیم نمی توانیم هزینه هایمان را تامین کنیم، دست در جیب مردم کنیم.

تین نیوز

در جریان بررسی طرح افزایش نرخ بلیت حمل و نقل شهری یکی از اعضای شورای گفت: نباید  هر شرایطی که فکر می کنیم نمی توانیم هزینه هایمان را تامین کنیم، دست در جیب مردم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در دستور دوم جلسه دویست و چهلم شورای شهر تهران به بررسی یک فوریت لایحه در خصوص «اصلاح ردیف (۱۱) بند (۱) تبصره (۲۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه (نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی) پرداخته شد.

علی اعطا عضو شورای شهر در جایگاه مخالف این طرح گفت: این کار اولین راه حلی است که به ذهن هر دستگاهی می‌رسد که جبران هزینه کند، دلیل مخالفتم این است که اگر به فوریت به بررسی گذاشته شود معنی‌اش این است که ما می‌خواهیم تنها این راه حل را بررسی کنیم. و بار این هزینه را بر دوش مردم بیاندازیم.

وی افزود: بنای این لایحه این است که هزینه‌های مازاد را بر دوش مردم بیاندازیم و معتقدم نباید به دوش مردم بیافتد تا به نتایج دیگری هم در کمیسیون‌ها برسیم.

کمک مردم فعلاً تنها منبع در دسترس است

حسن میرلوحی در جایگاه موافق گفت: در موضوع قیمت تمام شده بلیت قبلاً مفصل صحبت کرده‌ایم، امروز اگر درست محاسبه شود، که اگر می‌گوئیم بلیت هزار تومان ۲۵ درصد اضافه شود باید این مساله به مردم توضیح داده شود که چقدر از مبلغ اصلی بلیت را مردم می‌پردازند.

وی افزود: البته باید تشکر کنیم که مردم در این شرایط از حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنیم اما ناچاریم حدود ۷ ماهی که از سال گذشته است با توجه به شرایط اقتصادی از امکانات محروم می‌شوید. فعلاً تنها منبعی که در دسترس تهران است کمک مردم است.

نباید در هر شرایطی دست در جیب مردم بکنیم

حجت نظری با اشاره به اینکه نباید هر شرایطی که فکر می‌کنیم نمی‌توانیم هزینه‌هایمان را تأمین کنیم، دست در جیب مردم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر ساعت کاری محدوده ترافیک با اجرای این طرح کاری خواهید کرد که کسانی که ماشین شخصی دارند ترغیب می‌کنید که از ماشین شخصی استفاده کنند. و عملاً این افزایش قیمت منجر به افزایش ترافیک در شهر خواهد شد. بهتر است در شرایط بد اقتصادی این روزهای کشور بیشتر به مردم فشار نیاوریم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان و زیرمجموعه‌های شهرداری در این مدت نتوانسته‌اند درآمد کسب کنند گفت: آیا باید همه هزینه‌های مربوط به بهای خدمات آنها را گردن مردم بیاندازیم. بهتر است هزینه‌ها را کاهش دهیم.

مبلغ حاصل از این طرح زیاد نیست

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی اما با تاکید بر اینکه این طرح یک فوریت است و در کمیسیون بررسی می‌شود و همه اعضا می‌توانند نظر بدهند، گفت: وضعیت مترو و اتوبوس بحرانی است و دولت به وظیفه‌اش عمل نکرده است و درصدی که افزایش می‌یابد زیاد نیست و کلاً ۳۰ میلیارد به درآمد مترو و ۲۵ میلیارد به درآمد اتوبوسرانی افزوده می‌شود و این رقم زیاد نیست. و باید راهکارهای دیگری هم پیدا کنیم. چون مسافر مترو و اتوبوس به شدت کاهش یافته است و وضعیت بحرانی است و باید چاره اندیشی کنیم و اجازه دهیم یک فوریت رأی بیاورد.

سرانجام یک فوریت این طرح با ۱۰ موافق و ۵ مخالف به تصویب رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.