| کد خبر: 219920 |

تزریق ۴ هزار میلیارد اوراق مالی به حمل و نقل عمومی تهران

یک فوریت لایحه ای درخصوص مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

تین نیوز

یک فوریت لایحه ای درخصوص مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، دستور اول در جلسه دویست و چهلم شورای شهر تهران به بررسی یک فوریت لایحه در خصوص «اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار (۴۰/۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» پرداخته شد.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از این طرح با اشاره به اینکه این طرح یک فوریتی با توجه به اینکه بودجه سال ۹۹ مصوبه‌ای را دنبال می‌کنیم که براساس بندی از آن ۸ هزار میلیارد اعتبار دارد و تلاش شده برای دریافت این مبلغ با وزارت کشور به توافق برسیم که ۳ هزار میلیارد آن برای تهران در نظر گرفته شود، گفت: برای تأمین آن قول نسبی داده شده است.

وی افزود: قرار شده ۴ هزار میلیارد اختصاص دهند که به این ترتیب از محل این اعتبار، برای مترو ۲ هزار میلیارد در نظرگرفته می‌شود که هزار میلیارد آن برای زیر ساخت، و هزار میلیارد برای اورهال کردن واگن‌های مترو و دو هزار میلیارد آن در اتوبوسرانی هزینه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ۴۲ دو رام قطار متروی تهران نیاز به اورهال دارد گفت: دلیل فوریت داشتن این طرح این است که باید در این مدت کوتاه بانک عامل پیدا کنیم هر چه زودتر تصویب شود به نفع ماست.

محسن هاشمی در دفاع از این طرح گفت: ۶ ماه از بودجه گذشته و دیر هم شده اما وزارت کشور بودجه نداشته و الان این طرح آمده است.

یک فوریت این طرح به رأی گذاشته شد بدون صحبت مخالفی با صد در صد آرا و با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.