| کد خبر: 219900 |

عملیات تخلیه و بارگیری در بندر انزلی ۵۳ درصد افزایش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندرگاه انزلی خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندرگاه انزلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، حمید رضا آبایی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار داشت : این بندرگاه طی شش ماه گذشته در عملیات تخلیه بارگیری ۵۳ درصد و در عملیات کانتینری ۷۳ درصد رشد داشت و توانست عنوان بندر برتر کشور در عملیات کانتینری را به خود اختصاص دهد.

وی ابراز امیدواری کرد : بندرگاه انزلی در آینده نه چندان دور، بندری مناسب برای خواب کانتینری باشد .

وی با بیان اینکه باید تدبیری برای آینده این بندر که در پر بارانترین منطقه کشور واقع شده ، اندیشید افزود : ایجاد ترمینالی که در همه فصول سال قابل استفاده و محل تلاقی صنعت کشتیرانی و محیط دریایی باشد از برنامه های آتی این اداره کل می باشد.

وی سپس از سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد تومانی در بندر آستارا خبر داد و یاد آوری کرد:  بندر آستارا هم اکنون ۳۸ درصد رشد عملیاتی داشته است.

وی با افتتاح سیلوی غلات ۴۵ هزار تنی ، انبار ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و دو پست اسکله ،اضافه کرد : با بهره برداری از این تاسیسات بندری ظرفیت بندرگاه انزلی بیش از پیش افزایش یافته است .

آبایی با اشاره به تعامل و همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر نیز یادآور شد:  پس از پنج سال اولین کشتی رو رو در انزلی پهلو گرفت و امیدواریم با تداوم حضور کشتی‌های رورو توان حمل و نقل چند وجهی در این منطقه گسترش یابد.

وی انتقال کالا از کشتی به ریل را یکی دیگر از اهداف اداره بنادر و دریانوردی اعلام و اضافه کرد : بدنبال یافتن راه مناسبی برای انتقال بار از کشتی به ریل هستیم .

به گفته وی ، حضور ناوگان دریایی ، نیروی نظامی، ارتش راهبردی،  نیروی دریایی سپاه پاسداران علاوه بر حفظ امنیت ، ایمنی منطقه را فراهم می کند.

وی یاد آوری کرد: در ۶ ماه گذشته ۳۴۷ شناسنامه دریایی ، حدود ۶۸۹ گواهینامه جانبی و ۵۲۵ گواهینامه اصلی در این بندرگاه صادر شده است .

آبایی تاکید کرد: در حال حاضر کشور ایران ۴۳ فروند کشتی تحت پرچم،  ۲۳ فروند کشتی در اختیار در دریای خزر و ۱۰ فروند کشتی با مالکیت ایرانی تحت پرچم کشور روس دارد .

وی همچنین افزود: چهار هزار و ۶۰۰ فروند قایق و کشتی در استان گیلان ثبت شده و ۷۸۰ هویت سنجی در دریای خزر صورت‌گرفته و یک هزار و ۸۰۰ مورد شماره کوبی روی موتور انجام گرفته است.

فرماندار انزلی نیز در این‌جلسه بر اهمیت و ارزش حمل و نقل دریایی و دریانوردی تاکید و اضافه کرد: انجام ۸۵ درصد تجارت از طریق دریا نشانگر عظمت ناوگان حمل و نقل دریایی است و نامگذاری این روز بهانه ای برای تقدیر از این مجموعه می باشد.

اسماعیل میر غضنفری ادامه داد: بخشی از تجارت کشور و مراودات سیاسی و اجتماعی به عهده شما دریانوردان است و با اقدامات مناسبی که در حمل و نقل دریایی و بنادر انجام شده توانستید علی رغم تحریم ها در حوزه صادرات و واردات دستاوردهای مطلوبی داشته باشید .

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک شاهد تحقق اهداف نظام در دستیابی به تجارت آزاد همراه با استقلال جمهوری اسلامی باشیم .

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران نیز به پیشینه ۸۰۰ ساله حمل و نقل دریایی کشور اشاره و خاطر نشان کرد : متاسفانه با همه پیشرفت هایی که بخش های مختلف داشتیم نتوانستیم در بخش دریایی به آنچه که شایسته است دست یابیم.

سردار اصغر شکراللهی تصریح کرد : ما در سه عرصه علمی و صنعتی ، تجارت دریایی و نظامی باید رشد کنیم.

وی گفت:  نیروی دریایی توانسته در خلیج فارس به گونه‌ای نقش آفرینی کند که امنیت لازم را برای شناورهای منطقه فراهم کند.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیز با اشاره به حضور فعال نیروهای دریایی ارتش و سپاه در آبهای آزاد اظهار داشت: در سال های گذشته با پدیده شوم دزدان دریایی مواجه بودیم اما شناورهای ما در آب‌های آزاد  توانستند در دوردست ماموریت خود را انجام دهند.

سید عبدالوهاب طاهری مرز دریایی کشور را دو هزار و ۷۰۰کیلومتر اعلام و تصریح کرد: ۹۳ درصد صادرات نفتی و ۸۷ درصد صادرات غیر نفتی از دریا صورت می‌گیرد و این امر به مدد دانش و امنیت پایدار در منطقه به دست آمده است .

وی خاطر نشان کرد : امید است در سواحل با مساعدت ،همکاری همدلی با اداره بنادر ، ایمنی خطوط دریایی را حفظ کنیم و با افزایش فعالیت شرکت‌های خصوصی سازمان بنادر و دریا نوردی شاهد توسعه صنعت حمل و نقل دریایی باشیم .

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰  ساله در عرصه حمل و نقل دریایی در حال حاضر بعنوان برند شناخته شده در منطقه همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است.

بندر انزلی با ۱۳ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.