| کد خبر: 219885 |

◄ رشد 80درصدی تولید ادوات ریلی در سال جاری

رشد تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷ ۸۴ درصد و بطور کلی رشد تولیدات ریلی امسال 80درصد بوده است.

تین نیوز

در 5 ماه نخست امسال در 5 مرحله 329 انواع واگن و لکوموتیو به ارزش 567 میلیارد تومان به ظرفیت ریلی کشور اضافه شده که نسبت به مدت مشابه 5 ماهه سال گذشته حدود 52 درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز، معاون ناوگان راه‌آهن میزان رشد تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷ را نیز   ۸۴ درصد عنوان کرد و بطور کلی رشد تولیدات ریلی را 80درصد دانست.

محمدهادی ضیایی مهر ضمن اظهار داشت: در سال ۹۸ نیز ۷۷۸ دستگاه ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو در داخل کشور ساخته شد که ارزش این ناوگان، هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود.

این در حالی است که در سال گذشته، کارگروه مشترک میان راه آهن و وزارت صمت، تشکیل شد تا بر واردات ناوگان ریلی کنترل و مدیریت بوجود آید. حاصل این اقدام رشد تولید ناوگان داخلی بود.

راه آهن از ابتدای سال ۹۹ در چهار مرحله ۲۵۹ دستگاه واگن به ناوگان ریلی اضافه کرده است که شرح آن اینگونه است که در فروردین امسال مرحله نخست ۵۶ دستگاه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان، مرحله سوم خرداد ماه ۶۵ ستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان و مرحله چهارم در تیرماه ۵۰ دستگاه به ارزش ۶۹ میلیارد تومان انجام شده است.

همچنین در ادامه پروژه های توسعه ای شرکت راه آهن در مرحله در مرداد ماه امسال ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی با ارزش ۷۳ میلیارد تومان انجام شد که شامل ۲۷ دستگاه واگن لبه بلند چهار محوره و ۲۶ دستگاه واگن حمل بالاست و ۵ دستگاه واگن مخزن دار حمل اسید و یک واگن مسطح ۱۹ متری بود. در این مرحله ۵۹ واگن باری با ارزش ۴۷ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.