| کد خبر: 219875 |

مدیر کل راهداری استان اردبیل خبر داد

◄ ​کاهش 48 درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

اردبیل|مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از​کاهش 48 درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد.

تین نیوز

اردبیل|مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از​کاهش 48 درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش تین نیوز، کلیم‌الله وثوقی در نشست شورای معاونین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در 6 ماه گذشته علاوه بر کاهش چشمگیر صادرات کاهش 100 درصدی تردد مسافر را نیز شاهدیم.

وی دلیل اصلی این کاهش را شیوع بیماری کرونا اعلام و خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 210 هزارتن صادر شده بود که در 6 ماهه گذشته شاهد کاهش 48 درصدی در این بخش هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: بالغ بر 109 هزارتن کالا توسط 4 هزار و 811 دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که از این تعداد بیش از 105 هزار تن کالا توسط 4 هزار و640 دستگاه کامیون ایرانی و 3هزار و 774 تن کالا توسط 171  دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان و خرما را عمده کالاهای صادر شده ایرانی از گمرک بیله‌سوار اعلام کرد و گفت: با این کاهش روی داده در میزان صادرات امیدواریم برنامه‌ریزی‌های آتی در راستای رونق این گمرک فعال استان اردبیل باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و افزود: در 6 ماه گذشته 94 هزار و 758 تن کالا توسط 4هزار و 24 دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده‌ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وی گندزدایی و ضدعفونی مرتب پایانه مرزی بیله‌سوار را با هدف مبارزه با ویروس کرونا یادآور شد و بیان کرد: به دلیل شیوع این ویروس منحوس تردد مسافر از پایانه مرزی 100 درصد کاهش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.