| کد خبر: 219859 |

◄ وزیر راه، خواستار توقف کاهش سهمیه پایه ناوگان کامیونی شد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اخیراً در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار توقف کاهش سهمیه پایه ناوگان کامیونی درون‌ و برون‌شهری تا همسان سازی مربوطه شد.

تین نیوز

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اخیراً در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار توقف کاهش سهمیه پایه ناوگان کامیونی درون‌ و برون‌شهری تا همسان سازی مربوطه شد.

به گزارش تین نیوز، در نامه‌ای که ‌وزیر راه و شهرسازی آمده است: همانطور که مستحضرید ‌تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش که مطابق مصوبه 14 بهمن 93 به شماره ه_51512ت/137319 هیأت وزیران و با همکاری کامل این وزارت صورت پذیرفته، آثار و نتایج مثبتی در مصرف سوخت به دنبال داشته و صرفه جویی حاصله روزانه بیش از 8 میلیون لیتر برآورد می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است:‌ در این میان همکاری  و سعه صدر قشر زحمتکش راننده در موفقیت این طرح بسیار مؤثر بوده است، علی ایحال با عنایت به بازخوردهای دریافتی از تشکل‌های صنفی در زمینه مشکلات تامین سوخت و مطالب معنونه در جلسه 30 تیر 99 در محضر معاون اول رئیس‌جمهور خواهشمند است در جهت تداوم روند موفقیت آمیز طرح دستور عاجل صادر فرمایید. 

در این نامه وزیر راه و شهرسازی خواسته که موارد زیر در فرایند اجرایی لحاظ شود.

در جدول قواعد طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش خودروهای با کاربری 40 تن که در بازه «بیش از 30 تا 40 تن» قرار دارند مشمول بازه «بیش از 40 تا 50 تن» قرار گیرند.

سوخت آزاد عرضه شده در جایگاه‌ها به صورت سهمیه دوم در کارت سوخت ناوگان لحاظ شود و پس از پایان یافتن سهمیه سوخت یارانه‌ای، قابل استفاده باشد، ناوگانی که دارای عملکرد بالاتر از سهمیه پایه هستند مشمول این سهمیه بوده و سقف آن حداکثر 10 درصد سقف سهمیه عملکردی پیشنهاد می‌شود که این موضوع مانع مهاجرت کارت سوخت به مناطق مرزی می‌شود.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ناوگان در هر دو بخش درون و برون شهری فعالیت می‌کنند و با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شوند و با عنایت به اینکه برخی از ناوگان باری سهمیه بالاتری نسبت به سایر بارگیرها با ظرفیت مشابه دریافت می‌کنند و این موضوع موجب نارضایتی در بخش شده است، کاهش سهمیه پایه تا همسان سازی مربوطه متوقف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود 0 0

    باسلام ای کاش وزیر راه فکری به حال سختی کارراننده کامیونها وسنوات سالهای72تا80 باگرفتن مبلغی که توسط شرکتهاواریز نشده از خود راننده تا سنوات هشت سال کامل شود حداقل کاری که برای این قشر زحمت کش می تواند انجام دهد باتشکر