| کد خبر: 219789 |

معاون ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی:

◄ دستگاه مکانیزه ریل‌گذاری داخلی به کمک راه آهن اردبیل می‌آید

اردبیل| معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دستگاه مکانیزه ریل‌گذاری که توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است به سرعت ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه کمک خواهد کرد.

تین نیوز

اردبیل| معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دستگاه مکانیزه ریل‌گذاری که توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است به سرعت ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه کمک خواهد کرد.

عباس خطیبی در جریان بازدید از روند ریل‌گذاری پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: این دستگاه را شرکت دانش بنیان داخلی ساخته که با تست این دستگاه سعی داریم از توان آن در راستای سرعت دادن به عملیات ریل‌گذاری در راه آهن اردبیل – میانه نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت این دستگاه نه تنها خودکفایی در این زمینه اتفاق می‌افتد بلکه در ارزبری کشور نیز صرفه‌جوئی شده و امکان تولید انبوه آن با رقم 5 میلیارد تومان فراهم می‌آید.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نوآوری و ابتکار جوانان خلاق کشور را در ساخت این دستگاه یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا در صنعت راه آهن کشور به خوداتکایی رسیده و زمینه رشد و توسعه بیشتر را فراهم کنیم.

خطیبی پروژه راه آهن اردبیل - میانه را یکی از پروژه‌های مهم و برنامه‌ریزی شده جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: این پروژه با طول ۱۷۵ کیلومتر در بخش‌های مختلف زیرسازی، روسازی و همچنین ایستگاه‌ها در دست اقدام بوده و از اواخر سال گذشته عملیات ریل‌گذاری این پروژه آغاز شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز به صورت کاملا جدی با تجهیز کارگاه و مستقر شدن پیمانکار اقدامات ریل‌گذاری در حال اجرا بوده که تا به امروز ۲۷ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل ریل‌گذاری شده  است.

خطیبی با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت توسعه زیرساخت و پیمانکاران برای رسیدن به خوکفایی در زمینه ادوات و تجهیزات گفت: در این خصوص تلاش شده با مشابه‌سازی تجهیزات ریل‌گذاری این اقدام به صورت مکانیزه انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.