| کد خبر: 219774 |

◄ تخلف در طرح پیش‌فروش خودرو؟

برخی از متقاضیان خودرو می‌گویند در قرعه‌کشی طرح‌های پیش‌فروش خودرو تخلفاتی رخ داده است.

تین نیوز

برخی از متقاضیان خودرو می‌گویند در قرعه‌کشی طرح‌های پیش‌فروش خودرو تخلفاتی رخ داده است.

به گزارش تین‌نیوز، در حالی که پیشتر وزارت صمت متعهد شده بود تمام فرآیند قرعه کشی با حضور رسانه ها و شفاف انجام شود اما این وعده محقق نشد و بیشتر مراحل قرعه کشی پشت درب های بسته انجام شد. موضوعی که حالا برای چندمین بار بحث تخلف را پیش کشیده است.

بر اساس گزارش‌ها دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در حالی برگزار شد که که از حضور اصحاب رسانه به سالن مراسم جلوگیری شد. این در حالی بود که خبرنگاران برای حضور در این مراسم به سالن برگزاری قرعه‌کشی مراجعه کردند اما عوامل برگزاری از ورود آنها جلوگیری کردند. رفتاری که حالا شائبه تخلف و عدم شفافیت دوباره مطرح کرده است.

خودروسازان سال‌هاست که با بدعهدی در تحویا خودرو و انجام تعهدات‌شان، همه را نسبت به شرکت‌های خودروسازی  بدبین کرده‌اند. این روند در سال‌های اخیر مدام تشدید شده و حالا افت شدید کیفیت و افزایش سرسام‌آور قیمت نیز به آن اضافه شده است. دیگر خبری از حداقل پاسخگویی به مشتریان و انجام تعهدات هم نیست.

واقعیت این است که فروش فوق‌العاده تب‌وتاب روزهای اول  را ندارد. اما باز هم کسانی که برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند خواهان پاسخگویی هستند و منتظر اعلام نتیجه. در نتیجه با شرایط فعلی برای آنها هم این سوال مطرح است که آیا تخلفی رخ داده است؟

البته برخی از کارشناسان خودرو معتقدند این تخلف‌ها لزوما کلاهبرداری نیستند. برای مثال امیرحسن کاکایی در این باره گفته بود: « برخی تصور می کنند که در قرعه کشی خورو تخلف رخ داده است و به نوعی خودروسازان کلاهبرداری کرده‌اند اما باید گفت که برخی تخلفات در فرآیند قرعه کشی رخ داده که الزاما به معنای کلاهبرداری نیست. در موارد برخی افراد اقدام به بستن پیامک های تبلیغاتی می کنند  که در صورت برنده شدن در قرعه کشی پیامکی به دست آنها نمی رسد. همه این مسائل به ‌سادگی از طریق اپراتور‌ها مانند همراه‌ اول، ایرانسل و دیگر اپراتور‌ها قابل پیگیری است. »

با همه اینها اما هنوز هم این سوال مطرح است که چرا در شرایطی که مشتریان نیازمند اعتماد هستند؛ خودروسازان هنوز هم به راه گذشته می‌روند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.