| کد خبر: 219751 |

◄ اتصال ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت/ اتمام 4 پروژه ریلی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از بهره‌‌برداری از مسیر ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از بهره‌‌برداری از مسیر ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی، خرداد ماه امسال در برنامه  خبری ۲۱ شبکه اول سیما گفت: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان اتصال چابهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: طبق نقشه توسعه ریلی کشور، این مسیر حدود ۷۱۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر به‌صورت سه شیفته و مستمر در حال انجام است.

معاون وزیر راه عنوان کرد: با تلاش و هدف گذاری‌های انجام شده امسال چهار پروژه به در ازای ۴۷۱ کیلومتر مسیر ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی گفت: مسیرهای بستان آباد به تبریز، رشت به بندرکاسپین، یزد به استان فارس و در بُعد خارجی هم مسیر ایران به افغانستان تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش تین نیوز،وی همچنین اظهار کرد: در طرحی پنج ساله بنا داریم شبکه آزادراهی کشور را از مشهد مقدس به تهران، قم و خوزستان تا مرز عراق برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور تاکید کرد: هزینه این طرح حدوداً ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که جهت تأمین این هزینه چند بانک اعلام آمادگی کرده اند. از سویی دیگر یکی از بخش‌های خصوصی ۳۰ درصد و دولت هم ۳۰ درصد از این پروژه را متقبل خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ali rezaei 0 0

    به جای ساخت مسیر درود-همدان-قزوین تا خط تهران قزوین خلوت شود و گرداندن لقمه دور گردن، محور ساوه-قزوین ساخته شود، هم مسیر کوتاه می شود و هم هزینه ساخت کمتر. خط قدیم قم-ساوه هست، از سلفچگان هم می توان تا ساوه خط جدید کشید. از قم (محمدیه) تا ورامین هم خط جدید می توان کشید تا قطارهای باری بندر امام-شمال و قطارهای مسافری مشهد-غرب کشور، مجبور به عبور از تهران نباشند.