| کد خبر: 21969 |

افتتاح قطار شهری شیراز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

تین نیوز | رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از افتتاح فاز یک خط یک قطار شهری شیراز با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.
 
غلام مهدی حقدل اظهار داشت: فاز یک خط یک متروی شیراز به‌طور کامل آماده است و تنها برای پاره‌ای کنترل‌های ایمنی و برخی موارد جزئی آئین افتتاح عقب افتاد.
 
وی در مورد تأمین مالی متروی شیراز با استفاده از توان سرمایه‌گذاران فارسی ساکن خارج از کشور، افزود: با توجه به این‌که هر شش خط متروی شیراز مصوب شده، تکمیل هر شش خط یک بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
 
حقدل ادامه داد: فاز دوم خط یک 900 میلیارد تومان اعتبار کم دارد اما با توجه به این‌که خط دو به صورت فاینانس قرارگاه خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا واگذار شده مشکل خاصی نخواهد داشت.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در حال حاضر خط سه در مرحله مطالعاتی است اما با توجه به برآورد حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای هر شش خط باید برای جذب سرمایه‌گذار اقدامات جدی انجام داد.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از تحریم‌های ظالمانه استکبار، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به خروج چند صد دستگاه اتوبوس با عمر بیش از 10 سال از ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز برای خرید اتوبوس‌های جدید اقدام کرده‌ایم اما باوجود پرداخت پول به دلیل همان مسائل تحریم تأمین اتوبوس برای دولت با مشکلاتی مواجه شده است.
 
حقدل تصریح کرد: در این زمینه شورای شهر نوسازی و باقی ماندن اتوبوس‌های با عمر بیش از 10 سال را در ناوگان تصویب کرد تا مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نیاید و در این زمینه رانندگان اتوبوس نیز به ادامه همکاری تمایل دارند.
 
وی در مورد استفاده از کارت شهروندی برای پرداخت‌های شهری اعم از اتوبوس، تاکسی و موارد فرهنگی و هنری بیان کرد: در زمینهٔ حضور بانک شهر در بحث کارت‌های شهروندی رایزنی‌هایی انجام شده که لازم است به نتیجه برسد.
 
حقدل در پاسخ به سؤالی در مورد احداث تله‌کابین در ارتفاعات شیراز نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و شورا دو میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص داده تا شهرداری اقدامات اولیه را انجام دهد.
 
وی اظهار داشت: احداث تله‌کابین البته حداقل 10 تا 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مناسب است که از مشارکت بخش خصوصی نیز در این امر استفاده شود.
 
حقدل در ادامه در مورد ایراد گرفته شده بر مصوبه شورا مبنی بر برون‌سپاری و واگذاری صدور پروانه ساختمانی به دفاتر مهندسی، عنوان کرد: ایرادی که گرفته شده این است که تمام موارد قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان باید توسط آن‌ها انجام شود اما ما اعتقاد داریم که صدور پروانه امری تخصصی و فنی بوده و مرجع صادرکننده باید مهندسان عمران یا شهرسازی را در اختیار داشته باشد که چنین امکانی در دفاتر پیشخوان فراهم نیست.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز البته تأکید کرد که این موضوع با همکاری فرمانداری و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در حال حل‌وفصل است.
 
حقدل با اشاره به در دست اجرا بودن ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ اعم از پارک‌ها، فرهنگسراها و پروژه‌های حمل‌ونقلی، اظهار امیدواری کرد که پل چمران و پروژه کوهسار مهدی تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود تا ترافیک عبوری شهر از مرکز شیراز به آن منتقل شود.
 
وی خواستار برگزاری مناسب و درخور مراسم یادواره حافظ در مهرماه شد و افزود: حضرت حافظ سرمایه معنوی این شهر و نشان افتخاری بر سینه ایرانیان است اما در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت آن شاعر فرزانه، شورای شهر متولی کار نیست هرچند به‌عنوان مکمل فعالیت ‌دستگاه‌های دیگر از هیچ کمکی در این راستا دریغ نداریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.