| کد خبر: 219675 |

آخرین وضعیت ترانزیت و حمل و نقل میان ایران و گرجستان بررسی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با تشریح اقدامات انجام شده در مبادی مرزی ایران با کشورهای همسایه و اجرای موثر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی برای بازگشایی مرزها، خواستار تسهیل ورود ناوگان حمل و نقلی و ترانزیتی ایرانی به گرجستان با رعایت مقررات بهداشتی شد.

تین نیوز

در نشست مجازی "عبدالهاشم حسن نیا " معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و "آکاکی ساغیراشویلی"  معاون وزیر اقتصاد گرجستان آخرین وضعیت ترانزیت و حمل و نقل کالا و مسافر میان دو کشور  بررسی شد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در این نشست که با حضور سید "جواد قوام شهیدی" سفیر کشورمان در گرجستان برگزار شد دو طرف با  ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای خود با کشورهای همسایه پس از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت ایجاد کریدورهای سبز برای از سرگیری صادرات و واردات و تجارت بین دو کشور با همکاری با کشورهای منطقه تاکید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با تشریح اقدامات انجام شده در مبادی مرزی ایران با کشورهای همسایه و اجرای موثر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی برای بازگشایی مرزها، خواستار  تسهیل ورود ناوگان حمل و نقلی و ترانزیتی ایرانی به گرجستان با رعایت مقررات بهداشتی شد.

سفیر ایران در گرجستان نیز با تاکید بر اهمیت راه اندازی هر چه سریعتر مسیر سبز برای ناوگان حمل ونقل تجاری و ترانزیتی دو کشور خواستار تشریک مساعی دو طرف به منظور رفع مشکلات ترددی در موضوع کالا، خدمات و مسافر شد.

قوام شهیدی همچنین با توجه به مشکلات ایجاد شده برای تردد اتباع  و مقیمین ایرانی به گرجستان در پی شیوع کرونا از طرف گرجی خواست آخرین تصمیمات و برنامه‌های این کشور در بازگشایی مرزهای هوایی با سایر کشورها را که قرار است از ابتدای ماه جولای (۱۲ خرداد) اعمال شود به طور رسمی به سفارت ایران منعکس کند تا اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شود.

ساغیراشویلی نیز ضمن اشاره به اهمیت جایگاه  ایران برای گرجستان در حوزه‌های تجاری و گردشگری‌، به تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی مبارزه با کرونا برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها  اشاره کرد و تصمیم گیری‌ها در زمینه رفع محدودیت‌ها در حوزه‌های گردشگری و ترانزیت را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و منوط به استعلام از وزارت بهداشت آن کشور کرد.

وی همچنین با تشریح آخرین تصمیمات اتخاذ شده در حوزه‌های حمل و نقل کالا و مسافر اظهار کرد، تدابیر لازم در تمامی حوزه‌ها در نظر گرفته شده لکن نیازمند است که زیرساخت‌های آن نیز در مبادی مرزی و فرودگاهی فراهم شود.

 معاون وزیر اقتصاد گرجستان در عین حال تاکید کرد که تردد گردشگران و مسافران به مقصد گرجستان بر اساس رده بندی میزان گستردگی اپیدمی کرونا در کشورها خواهد بود و بر این اساس مسافران از مبدا هر گروه از کشورها نیازمند مدارک بهداشتی مربوط به آن گروه خواهند بود.

ساغیراشویلی ضمن استقبال از فعال کردن طرح کریدور سبز، تحقق آن را یکی از اولویت‌های دولت گرجستان در حوزه حمل و نقل برشمرد.

وی در عین حال بر افزایش ظرفیت‌های ریلی و بهره مندی هر چه بیشتر از آن در حوزه حمل و نقل کالا میان دو کشور تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.