| کد خبر: 219666 |

◄ گردشگری دریایی و ثروتی که از دست می‌رود

پیش از این کمتر به کارکرد گردشگری در مازندران توجه می شود اما با تدوین طرح جامع گردشگری استان مازندران حالا شاهد رشد صنعت گردشگری در این منطقه سبز هستیم.

تین نیوز

اقتصاد دریایی کشور بیشتر بر روی دوش بنادر جنوبی کشور است اما کارکرد گردشگری هم در مورد سواحل جنوبی کشور صدق می کند و هم درمورد سواحل شمالی.

به گزارش تین نیوز، رییس روابط عمومی سازمان بنادر در مازندران در اینباره گفت: پیش از این کمتر به کارکرد گردشگری در مازندران توجه می شود اما با تدوین طرح جامع گردشگری استان مازندران حالا شاهد رشد صنعت گردشگری در این منطقه سبز هستیم.

عابدین ملک پور با بیان اینکه در مازندران با آلودگی دریا و سواحل نیز رو به رو هستیم، تصریح کرد: در سواحل باید فرهنگ سازی شود و این امر به آموزش نیاز دارد.

این کارشناس دریایی با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: ظرفیت های گدشگری در این استان هنوز کامل نشده و ما امسال در اوج کرونا شاهد حضور مردم در سواحل و جنگل ها بودیم و علاوه بر قرمز شدن وضعیت استان، بر بار زباله استان نیز افزوده شد. چراکه اینکه سواحل ما ظرفیت و تحملی دارد و حجم گردشگر ورودی به مازندران مشکل آفرین است.

گفتنی است که گردشگری ساحلی و دریایی، ماهیگیری و کشتیرانی و ارتباطات سیاسی با کشورهای حاشیه خزر بر گردشگری در این منطقه موثر است.

ضمن اینکه این گردشگری با آلودگی دریا شامل نفتی، فاضلاب های شهری و گردشگری رو به رو است که در این زمینه کنوانسیون هایی مانند حفاظت از محیط زیست دریایی با کشورهای حوزه دریا ایجاد شده که می تواند بر کیفیت گردشگری تاثیرگذار باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.