| کد خبر: 219645 |

نقش هواپیما در کارزار انتخابات آمریکا

اگرچه ویروس کرونا سبب شده تا مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده با تعداد محدودتری از افراد تشکیل شود ولی نقش هواپیما در این کارزار تاریخی همواره سرنوشت ساز بوده است.

تین نیوز

اگرچه ویروس کرونا سبب شده تا مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده با تعداد محدودتری از افراد تشکیل شود ولی نقش هواپیما در این کارزار تاریخی همواره سرنوشت ساز بوده است.

شکی نیست که امسال هم شرایط به گونه ای رقم خورده تا استفاده استراتژیک از هواپیما به عنوان سریعترین و ایمن ترین روش تبلیغات حضوری، به کمک ترامپ و بایدن بیاید از همین رو بد نیست بدانید که در انتخابات 1932 فرماندار وقت نیویورک یعنی فرانکلین روزولت معتقد بود که مردم به رئیس جمهوری جسور پاسخ مثبت خواهند داد، از این رو به منشی خود که در امریکن ایرویز کار می کرد، دستور داد تا یک هواپیمای فورد سه موتوره برایش اجاره کند تا سفرهای انتخاباتی اش را با سرعت بیشتری انجام دهد .

وی در پایان اولین روز پرواز که به چند ایالات انجام داد، نامزدی را پذیرفت و به آمریکایی ها قول یک معامله جدید را داد. 

گرچه روزولت در انتخابات پیروز شد ولی استفاده از هواپیما به عنوان یک ابزار قدرتمند در دوران انتخابات را جان اف کندی تجدید کرد. وی برای کمپین تبلیغاتی اش از هواپیمای شخصی خود بهره جست. کندی بیش از 225 هزار مایل پرواز کرد و کارآیی خود را با استفاده از ابزار سریع یعنی هواپیما به اثبات رساند. 

در جریان بحران مالی 2008 و رکود بزرگ ، باراک اوباما پس از انتقاد مردم به استفاده از هواپیما و هزینه های سنگین آن، تور قطار انتخاباتی راه انداخت تا افکار عمومی را آرام کند. البته در سال 2012 استفاده از هواپیما برای سفرهای انتخاباتی به اوج رسید و هر دو نامزد با دو هواپیمای ام.دی 83 و دی.سی 9 وارد کارزار شدند. 

حضور دونالد ترامپ با هواپیمایی که بخشی از برند شخصی اش بود، دوباره نقش هواپیما در انتخابات را پررنگ کرد. بوئینگ 757 ترامپ در مسابقه ریاست جمهوری 2016 کمک بزرگی برای وی بود. این هواپیما در تجمعات انتخاباتی به وی کمک می کرد که در پس زمینه هر مصاحبه، برند وی را به مخاطب یادآوری کند. 

گرچه انتخابات 2020 در بحبوحه دستورات خانه نشینی کرونا آغاز شد ولی در این چند ماه اخیر ، این هواپیما بود که بار دیگر به کمک ترامپ و بایدن شتافته است؛ راحتی و سرعت سفر در کنار دوری از پروتکل های بهداشتی جامعه سبب شده تا در هفته های آخر این کارزار  نیز ، هواپیما به عنوان ابزاری قدرتمند در صحنه این رقابت ظاهر شود .

منبع: انجمن شرکتهای هواپیمایی 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.