| کد خبر: 219641 |

تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد در سال 1400

استاندار مرکزی گفت: بخشی از آزادراه تهران به جنوب که تحت عنوان آزادراه اراک- خرم آباد در استان مرکزی قرار دارد در سال 1400 راه‌اندازی خواهد شد.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: بخشی از آزادراه تهران به جنوب که تحت عنوان آزادراه اراک- خرم آباد در استان مرکزی قرار دارد در سال 1400 راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ششم مهرماه در جلسه بررسی طرح آزادراه اراک-خرم آباد اظهار کرد: این آزادراه به عنوان قطعه‌ای از آزادراه بزرگ تهران به جنوب کشور( خوزستان) محسوب می شود. مدت‌هاست به سبب عبور بخشی از این آزادراه از تاسیسات پتروشیمی و پالایشگاه شازند مشکلاتی از سوی دستگاه‌های مسئول در خصوص ایمنی این مسیر مطرح شده بود.

وی افزود: در طول 6 ماه گذشته کار به کندی پیش می‌رفت به همین جهت جلسه‌ای جامع با حضور تمام دستگاه‌ها و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجری، پیمانکار، مشاور و... برگزار شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مطالب مطرح شده در این جلسه از کیفیت خوبی برخوردار بود، اضافه کرد: در نهایت مقررشد حدود 2.5 کیلومتر از این آزادراه مابین پتروشیمی و پالایشگاه به صورت همسطح با رعایت تمامی شرایط ایمنی  مسیر و تایید تمامی دستگاه‌ها، عبور کند.

آقازاده ادامه داد: همچنین مشاور باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد لازم را از جمله تاسیسات موجود در مسیر و ایجاد دیواره ایمن و پل راه‌آهن که ایستگاه سمنگان را به پتروشیمی و پالایشگاه متصل می‌کند مطالعه و بررسی کرده و در نهایت طرح را آماده کند.

وی بیان کرد: تصویب نهایی تا یک ماه آینده انجام می شود تا پروژه هرچه سریعتر اجرایی شود و بتوانیم در سال 1400 حدود 55 کیلومتر از این قطعه که در استان مرکزی است را راه‌اندازی کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.