| کد خبر: 219561 |

◄ سریال برخورد کامیون‌ها با پل عابر این بار تلفات جانی داشت+ عکس

تنها یک روز پس از رخداد برخورد تریلر با پل عابر پیاده و سقوط آن در بهشهر مازندران، وقوع حادثه‌ای مشابه در اتوبان زنجان قزوین، به مرگ یک راننده منجر شد.

تین نیوز

تنها یک روز پس از رخداد برخورد تریلر با پل عابر پیاده و سقوط آن در بهشهر مازندران، وقوع حادثه‌ای مشابه در اتوبان زنجان قزوین، به مرگ یک راننده منجر شد.

به گزارش تین نیوز، در حالی که  عصر روز سه‌شنبه اول مهر در ایستگاه گرگان در شهر بهشهر برخود یک دستگاه تریلر با پل عابر  موجب سقوط آن بر روی یک دستگاه مینی‌بوس شد،  عصر چهارشنبه سوم مهرماه در حادثه‌ای مشابه اما این بار مرگبار، سقوط پل عابر پیاده بر اثر برخورد تریلی در اتوبان زنجان‌-قزوین، یک کشته و 6 مصدوم برجا گذاشت.

فیلم| سقوط پل عابر روی مینی‌بوس

 آن‌چنان که در رسانه‌ها آمده، محمدعلی عظیمی، رئیس پلیس راه استان زنجان‌ در این مورد گفته است: این حادثه ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه رخ داد و راننده یک دستگاه کشنده به طور اشتباه جک را آزاد و اتاق بار آن به پل عابر پیاده آزاد راه زنجان-قزوین در مقابل مجموعه رفاهی غزال برخورد کرد و پس از این برخورد، پل عابر پیاده در سمت مخالف بر روی کامیون در حال حرکت سقوط کرد.

وی افزو: در این حادثه همچنین یک دستگاه خودروی پراید در حال حرکت هم با 6 سرنشین به پل عابر سقوط کرده و کامیون برخورد کرد.

بر اساس اظهارات جواد مرادی، مسئول روابط عمومی اورژانس استان زنجان: در حادثه مذکور  راننده ۵۵ ساله تریلی جان باخت و سرنشینان یک دستگاه پراید  شامل سه زن و سه  مرد نیز مصدوم شده به بیمارستان بوعلی خرمدره انتقال یافتند.

این سومین حادثه برخورد کامیون با پل عابر و سقوط در عرض کمتر از یک هفته روز در شهرهای مختلف کشور است که برعکس 2 حادثه قبلی، موجب مرگ یک نفر شد.

پیشتر نیز حوادث مشابهی در کشور رخ داده است که حداقل در یک مورد دیگر به مرگ یک راننده  منجر شده است.

محمد اتحادی راننده کامیون وعضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها حدود یک سال پیش و در تاریخ 17 آذر سال گذشته  در گفت و گو با تین نیوز، بر لزوم پیگیری و  بررسی علت این حوادث و اطلاع‌رسانی دلیل حادثه به دیگر رانندگان برای جلوگیری از تکرار آن تاکید کرده بود.

این راننده گفته بود: در مورد این حوادث چند پرسش مطرح است یکی این‌که آیا نقص فنی کامیون دلیل حادثه بود یا عدم آگاهی و بی‌دقتی راننده؟ آیا راننده پس از تخلیه بار متوجه پایین بودن اتاق کمپرس خود نبوده و حرکت کرده؟ آیا نقص فنی در سیستم جک کمپرس باعث شده اتاق بار کامل در محل خود قرار نگرفته باشد؟ آیا در حین حرکت، راننده بدون اینکه متوجه شود دستش به اهرم تخلیه بار برخورد کرده و اتاق کمپرس به طرف بالا رفته و باعث حادثه شده است؟

وی پاسخگویی به این پرسش‌ها از سوی مسئولان امر و مطلع کردن رانندگان از دلایل وقوع چنین حوادثی را موجب جلوگیری از رخدادهای مشابه و تکرار حوادثی از این دست دانسته بود.

پل عابر

پل عابر 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.