| کد خبر: 219557 |

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

◄ افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: میانگین افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است و این میزان بستگی به مصوبات مربوط به شوراهای اسلامی شهر دارد.

تین نیوز

هر سال در بهمن یا اسفند ماه زمزمه‌هایی برای افزایش قیمت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها مطرح می‌شود و این افزایش هر سال متفاوت است و امسال هم پیشنهادهایی در حد ۲۵ درصد افزایش مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها معمولا یک بار در سال انجام می‌شود اما گاهی هم بر اساس شرایط موجود مانند آنچه در دوران کرونا اتفاق افتاد که به دلیل اینکه تاکسی‌ها موظف شدند حداکثر سه مسافر همزمان سوار کنند، قدری به کرایه تاکسی‌ها افزوده شد.

مرتضی ضامنی در این باره اظهارداشت: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرایند افزایش قیمت کرایه تاکسی پیشنهاد می‌شود، این افزایش قیمت فرایندی قانونی است اما میزان افزایش در همه شهرها یک درصد مشخص نیست؛ دربرخی شهرها امکان دارد افزایش ۱۰درصدی باشد و در شهر دیگری ممکن است این افزایش بیشتر باشد.

شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است به این ترتیب که فرایند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال طبق پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود و شورای شهر پس از بررسی، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که در سال جاری نیز این فرایند در جریان است.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی شهرداری‌ها که به عنوان مصوب شوراهای اسلامی شهرها اعلام می‌شود به صورت برچسب داخل تاکسی‌ها نصب می‌شود و لازم الاجرا است.

ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.