| کد خبر: 219551 |

بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از پارک علمی - تحقیقاتی استان اصفهان

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس پارک علمی تحقیقاتی استان و مدیر کل راه و شهرسازی استان از پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

تین نیوز

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس پارک علمی تحقیقاتی استان و مدیر کل راه و شهرسازی استان از پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این مراسم قیصری رئیس پارک علمی- تحقیقاتی اصفهان ضمن ارائه مبسوطی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های متنوع علمی - پژوهشی این پارک و همچنین نحوه تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آن، ماموریت اصلی پارک علمی - تحقیقاتی استان اصفهان را تبدیل علم به ثروت طی گذر از مراحل فناوری، صنعتی‌سازی، تجارب‌سازی و درآمد عنوان کرد.

وی پارک های علمی - تحقیقاتی را حلقه واسط بین دانشگاه، دولت و ثروت دانست.

قیصری در تشریح فعالیت شرکت های فعال در پارک در خصوص مقابله با ویروس کرونا، این فعالیک ها را در قالب ٦شرکت تاسیسات بیمارستانی و تنفسی، ٤ شرکت تولید ماسک نانویی، ١٠ شرکت مواد ضدعفونی، ٤ شرکت خدمات برخط و خدمات IT، ٤ شرکت دستگاه های ضدعفونی کننده و یک شرکت دوربین غیرتماسی تب سنج و یک شرکت خط تولید ماسک دسته بندی کرد.

در ادامه ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با معرفی اجمالی از ساختار دانشگاه صنعتی اصفهان و ماموریت های علمی و پژوهشی هر پژوهشکده، تعداد دانش آموختگان و دستاوردهای اخیر دانشکده های مختلف را تشریح کرد.

وی همچنین به ارایه مختصری از طرح های در دست اجرای دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف حمل و نقل و  ارزیابی روسازی و همچنین تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت پرداخت.

شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست ضمن پاسداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت.  وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های ارزنده علمی و پژوهشی انجام شده و در دست اجرای دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان، آمادگی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی را برای انجام پژوهش های کاربردی مشترک و بهره مندی از محصولات شرکت های دانش بنیان پارک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان در حوزه های ساختمان و مسکن و راه و حمل و نقل به ویژه در حوزه IT و در راستای ارتقای شبکه ملی شتابنگاری تحت مدیریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد.

شکرچی زاده با اشاره به طرح های در دست اجرا در جهت ارتقای ظرفیت شبکه شتابنگاری کشور و مطالعه سیستم هشدار و پاسخ سریع بحران های احتمالی آتی، از دانشجویان، مهندسین و شرکت های دانش بنیان اصفهانی جهت مشارکت در این رویداد علمی که با اولویت بهره مندی از توان داخلی و فناوری بومی درحال پیگیری است،دعوت به عمل آورد.

در پایان این نشست و پس از ارائه دو شرکت دانش بنیان در حوزه های ساختمان و مسکن، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه از تعدادی از شرکت های مستقر در پارک علمی- تحقیقاتی استان اصفهان و طرح توسعه آزمایشگاه قیر و آسفالت دانشگاه صنعتی اصفهان، بازدید به عمل آوردند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.