| کد خبر: 219530 |

۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار به راه بجنورد - جنگل گلستان تخصیص یافت

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان مصوب شده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان مصوب شده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد زارعی اظهار داشت: در بودجه امسال ۸۵۰ میلیارد ریال برای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان منظور شده بود اما با توجه به اهمیت این پروژه این رقم به هزار و ۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت.  

وی افزود: با توجه به تخصیص های امسال، تمامی پیمانکاران در محور بجنورد - جنگل گلستان فعال شده اند و روند کار از شتاب قابل قبولی برخوردار است.

وی تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از این محور که شامل ۶ کیلومتر در محدوده روستای «تاتار» تا پیچ «پرستار» و چهار کیلومتر در محدوده روستای «رباط قره بیل» و تقاطع غیرهمسطح غربی کنارگذر شمالی بجنورد است، ‌تا چند ماه دیگر تکمیل و زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.  

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: پیمانکاران این پروژه راهسازی در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد ریال از دولت مطالبات دارند که ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به پیمانکاران استان خراسان شمالی است.

زارعی اظهار داشت: این پروژه در لیست پروژه های جهش تولید هم قرار دارد و در صورت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات جهش تولید، تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

وی افزود: پروژه چهارخطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان ۱۴۳ کیلومتر طول دارد که با احتساب ۲۰ کیلومتر کنارگذر بجنورد، طول آن به ۱۶۳ کیلومتر می رسد، اکنون ۸۰ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و ۶۳ کیلومتر مانده نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان در سفر کاروان دولت به استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است، گفت: تا پایان سال ۹۸ حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان، پرداخت شده است و تامین مابقی هم در دست پیگیری است.  

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد-جنگل گلستان ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: بخشی از این محور به طول ۱۰ کیلومتر آماده آسفالت است که آسفالت آن از هفته گذشته آغاز شده است.  

باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان، بخشی از دالان سراسری شرق به غرب در شمال کشور است که کل این محور ۵۳۲ کیلومتر طول دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.