| کد خبر: 219498 |

◄ امیرآباد و چابهار، هدف اصلی طرح‌های جامع تاثیرات متقابل شهر و بندر

در ذیل مسئولیت های اجتماعی بنادر که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، طرح‌های جامع تاثیرات متقابل شهر و بندر دیده شده است.

تین نیوز

در ذیل مسئولیت های اجتماعی بنادر که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، طرح‌های جامع تاثیرات متقابل شهر و بندر دیده شده است.

به گزارش تین نیوز، دلیل این امر این است که در نقاط تلاقی شهر و بندر، همواره با اضافه شدن بار ترافیکی، در ورودی و خروجی ها شهروندان تا ساعتها در گره های کور ترافیکی می مانند.

این اتفاق در اصول شهرسازی و نظام حمل‌ونقلی شهر، در بسیاری از کشورهای دنیا دیده شده است. در کشور ما اعلب در شهرهای شمالی چنین امکان سنجی هایی بوجود آمده و در شهرهای جنوبی نیز کم کم به این موارد توجه می شود. بندر امیرآباد در شمال کشور از نخستین بنادری است که به چنین امکانات و خدماتی دست یافته است.

در همین ارتباط، یک عضو هیأت عامل سازمان بنادرودریانوردی از اجرای پروژه احداث نماد بندر در ورودی شهر بهشهر یا رستمکلا، ساخت میدان اصلی در مسیر جاده امیرآباد _ رستمکلا و بهبود وضعیت بافت روستاهای همجوار بندر پس از تصویب سازمان بنادرودریانوردی توسط اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد در آینده نزدیک خبر داده است.

محمدرضا اله یار در خصوص تکمیل پروژه جاده بهشهر _ رستمکلا یادآور شد روند تکمیل این جاده پس از تصویب و تأمین اعتبار طرح تقاطع همسطح جاده با ریل که توسط اداره کل راه آهن شمال تهیه و به سازمان بنادرودریانوردی ارائه می شود از سر گرفته خواهد شد.

وی سرمایه گذاری بخش گردشگری را یکی از اهداف سازمان بنادرودریانوردی عنوان کرد و ادامه داد با همکاری فرمانداری شهرستان بهشهر و مدیران استانی ، اراضی شرقی بندرامیرآباد را که طبق طرح جامع مصوب بندر به زون گردشگری اختصاص یافته است به سرمایه گذار مطمئن سپرده تا با بهره برداری از آن مردم منطقه منتفع شوند.

گفتنی است که هدف اصلی تعامل شهر و بندر، هم افزایی، تعادل و کمک متقابل این دو  است که انتظار دو طرف از یکدیگر باید در چارچوبی معین و قانونی تعریف شود تا کارها همسو ، پیوسته و سیستمی انجام شود.

به گزارش تین نیوز، بندرامیرآباد یه پروژه اسکله رو _ رو ریلی مجهز است و چنین امکانی، تسریع در پروژه های بندری را با سرعت بیشتری میطلبد.

علاوه بر امیرآباد حالا در چابهار هم اتوبان ۲۵ کیلومتری که ریل چابهار به زاهدان نیز از آن کریدور باید عبور می کند؛ در دستور کار قرار گرفته است.

ضرورت تحقق تعامل شهر و بندر این است که با توجه به اهمیت بنادر در سطح جهان، به عنوان مراکز تجاری و بنگاه اقتصادی که در آن بسیاری از عملیات‌های تکمیلی روی کالاهای ورودی انجام ‌می‌شود، محدوده پسکرانه بنادر افزایش یافته و به مجموعه ای از مراکز صنعتی و تولیدی به منظور افزایش ارزش افزوده کالاه با ایجاد کارخانه‌ها، صنایع بسته بندی، بازاریابی، خدمات مرتبط با کالاهای تولید شده، ایجاد اشتغال و گردش سرمایه در بنادر تبدیل شود و به همین دلیل نیز تعامل هرچه بهتر شهر و بندر به منظور زندگی مطلوب‌تر شهروندان و رونق تجاری مناطق بندری، بیش از پیش ضرورت یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.