| کد خبر: 219449 |

◄ ابتدای مهرماه؛ پرواز نخستین تاکسی پرنده در آسمان ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل هوشمند علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز طرح تاکسی هوایی از ابتدای مهرماه خبر داد.

تین نیوز

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل هوشمند علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز طرح تاکسی هوایی از ابتدای مهرماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، منوچهر منطقی درباره این تاکسی‌ها گفته است: فعلا قرار است از این نوع وسایل نقیله در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد قطعا رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

به گفته او، طرح تاکسی هوایی با هواپیماهای 4 تا 19 نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شود و هواپیماهای موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند.

منطقی ادامه می‌دهد: این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود اما به دلائل متعددی اجرای آن به تعویق می‌افتاد اما ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش‌بنیانهایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.

او با اعلام اینکه فاز ابتدایی آن مهرماه آغاز می‌شود و فاز بعدی آن هم در بهمن‌ماه قابل اجرا است، گفت: اجرای این طرح با کمبودهایی روبرو است مثلا در حال حاضر سوخت این هواپیماها از دیگر کشورها تامین می‌شود. در صورتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، تولید داخلی آن اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل هوشمند علمی و فناوری ریاست جمهوری، منطقی همچنین بیان کرد: اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیماها هم کاری کنیم میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد. البته افزایش دسترسی‌های فرودگاهی در مسیرهای خاص و حذف تشریفات فرودگاه‌ها هم سرعت کار را بالا می‌برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    دست از این حرف های قلمبه سلمبه بردارید. تا کِی میخوید در فضا سیر کنید؟ آخه تاکسی هوایی به چه دردی میخوره؟ شما چه مهندسایی هستین؟ هواپیما آوردین ، حالا متوجه شدین که سوختش رو نمیتونید تامین کنید؟
    یه کم به درد مردم برسید.جنگل ها میسوزن و چند تا هواپیمای آب پاش درست و درومون نیست برای اطفا حریق.