| کد خبر: 219417 |

‌افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت موتورسیکلت و دوچرخه نسبت به تابستان ۹۸

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت اصفهان گفت: قیمت انواع دوچرخه و موتورسیکلت در تابستان ۹۹ نسبت به فصل تابستان سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت اصفهان گفت: قیمت انواع دوچرخه و موتورسیکلت در تابستان ۹۹ نسبت به فصل تابستان سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهدی غفرانی در تشریح آخرین وضعیت معاملات در بازار خرید و فروش دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان، اظهار کرد: قیمت انواع دوچرخه و موتورسیکلت در تابستان ۹۹ نسبت به فصل تابستان سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر همین اساس تقاضا برای خرید موتورسیکلت و دوچرخه در بازار نیز به شدت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت اصفهان با اشاره به استمرار نوسانات ارزی در بستر بازار و تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت اغلب اجناس، تصریح کرد: علت اصلی کاهش تقاضا برای خرید موتورسیکلت و دوچرخه در بازار و افزایش قابل توجه قیمت آنها، افزایش چشمگیر نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت این دسته از کالاها در تابستان ۹۹ بوده است.

غفرانی با تاکید بر اینکه تنها علت افزایش مشکلات بازار خرید و فروش دوچرخه و موتورسیکلت، افزایش نرخ ارز است، اضافه کرد: افزایش یا کاهش دما تأثیر قابل توجهی بر قیمت دوچرخه و موتورسیکلت در بازار ندارد، تقاضای عمومی برای خرید این دو کالا از واحدهای صنفی نیز با عبور از تابستان و ورود به فصل پاییز و زمستان تغییر چندانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اقدامی برای حل مشکلات این بازار و ایجاد ثبات در روند معاملات انجام نداده‌اند و به رغم اینکه مسئولان این دو نهاد همواره از تدابیر اقتصادی دولت برای کنترل قیمت ارز در بازار صحبت می‌کنند، متأسفانه هنوز تأثیری در بازار موتورسیکلت و دوچرخه مشاهده نشده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت اصفهان با بیان اینکه تمام محصولات موجود در بازار دوچرخه و موتورسیکلت وارداتی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از محصولات بازار تولید داخل نیست و از این رو نرخ ارز به عنوان یک معیار اصلی، تعیین کننده قیمت دوچرخه و موتورسیکلت محسوب می‌شود.

غفرانی افزود: تعدادی قابل توجهی از واحدهای صنفی اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان در بازه زمانی ماه‌های گذشته در اثر افزایش قیمت محصولات و به تبع آن کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید محصول، ورشکسته شده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.