| کد خبر: 219325 |

افزایش تعداد واگن‌های مترو برای خطوط پر ترافیک در زمان شیوع کرونا

شهردار تهران میگوید برای کاهش تراکم جمعیت در واگن‌های مترو به منظور پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، تعداد واگن‌ و رام قطارها را در خطوط پر ترافیک افزایش داده است.

تین نیوز

 شهردار تهران میگوید برای کاهش تراکم جمعیت در واگن‌های مترو به منظور پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، تعداد واگن‌ و رام قطارها را در خطوط پر ترافیک افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز، پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با افزایش فشار بر حمل و نقل عمومی تهران در هفته‌های اخیر و افزایش انتقال ویروس کرونا، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نه تنها در مترو و وسایل حمل و نقل عمومی بلکه در تمامی امکان سرپوشیده که افراد حضور دارند، الزامی است اما رعایت این موارد در مترو به دلیل ازدحام جمعیت به ویژه در ساعات پیک الزام بیشتر دارد.

وی، الزام رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر را به قوانین مربوط به بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی تشبیه کرد و ادامه داد: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با استفاده از ابزارهای حاکمیتی جدی بگیریم و از ورود افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت نمی‌کنند به مترو و اتوبوس جلوگیری کنیم در اسرع وقت همه رعایت خواهند کرد.

شهردار تهران یادآور شد: در حال حاضر که خودم هم با مترو تردد می‌کنم بیش از 99 درصد هنگام سوار شدن بر مترو از ماسک استفاده می‌کنند، البته تعداد بسیار محدودی هم نسبت به رعایت پروتکل‌ها پایبند نبوده و از ماسک استفاده نمی کنند. معتقدم با این افراد باید با جدیت برخورد شود چرا که  بحث سلامتی و ایمنی عمومی مطرح است.

حناچی با بیان اینکه برای کاهش تراکم در زمان‌های پیک استفاده از مترو، تعداد و زمان ورود واگن‌ها به ایستگاه‌ها را افزایش دادیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ترافیک و تراکم جمعیت در تمامی خطوط مترو یکسان نیست،  در خطوطی که جمعیت بیشتری دارد سر خط فاصله  قطارها را کمتر  و تعداد واگن ها و رام قطار‌ها را بیشتر می‌کنیم، این کار در بسیاری خطوط  به منظور کاهش ترافیک انسانی انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.