| کد خبر: 219290 |

مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده راه تا ۵۰۰ کیلومتر افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش طول پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری تا ۵۰۰ کیلومتر در پایتخت کشورمان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش طول پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری تا ۵۰۰ کیلومتر در پایتخت کشورمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیرمحسنی با اشاره به سند راهبردی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران و تکالیف مندرج در آن اظهارکرد: در حال حاضر در شهر تهران، ۵۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی و معابر اصلی داریم. با این همه، مطابق بند یک ماده ۴۸ برنامه سوم ۵ساله شهرتهران - که باید تا ۱۴۰۱ اجرایی شود - این عدد باید به  ۵۰۰ کیلومتربرای مسیرهای دوچرخه و پیاده راه افزایش یابد.

به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اکنون ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم که البته کافی نیست و مطابق برنامه باید گام های رو به جلو برداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، وی به اهتمام شهردار تهران برای تحقق سه شنبه های بدون خودرو و پیمودن مسیر منزل تا محل کار با دوچرخه اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تهران معتقد است که شهرباید از تملک خودروها خارج شود و به شهروندان بازگردد. بر این اساس، توسعه معابر و پیاده راه ها و استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای سواری تک سرنشین و البته استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای پاک در راستای حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.