| کد خبر: 219219 |

پیشرفت ۲۵ درصدی قطعه‌ی ده راه‌آهن بوشهر-شیراز

قطعه ی ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز-عسلویه سخت ترین قطعه است که بیش از ۲۵ کیلومتر طول و حدود ۵.۵ کیلومتر مجموع تونل ها و پل های آن است.

تین نیوز

قطعه ی ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز-عسلویه سخت ترین قطعه است که بیش از ۲۵ کیلومتر طول و حدود ۵.۵ کیلومتر مجموع تونل ها و پل های آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، به گفته معاون عمرانی استاندار بوشهر این قطعه به میزان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این نشان می دهد به رغم مشکلات مالی پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی و همکارانشان همّت کرده و توانسته اند پروژه را فعال نگه دارند.

مهرداد ستوده در بازدید از قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر-شیراز در جمع خبرنگاران گفت: در بازدید سال گذشته همزمان با دهه فجر، این قطعه در مجموع ۵ درصد پیشرفت داشت و امروز بعد از گذشت حدود هفت ماه پیشرفت فیزیکی پروژه به ۲۵ درصد رسیده است که در این حجم پروژه اتفاق بسیار خوبی است و نشان می دهد با وجود مشکلات مالی موجود، پیمانکار، اداره کل راه و شهرسازی و همکارانشان همّت کرده و پروژه را فعال نگه داشته اند.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه برای این قطعه با تعدیل به حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد که البته تغییرات آن در میانه کار مشخص می شود.

این مسئول با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، گفت: در استانداری و به ویژه حوزه‌ عمرانی خود را موظف به پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها می دانیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر از تصویب دستورالعمل اجرایی انتصاب مشاور رسانه ای برای مدیران با تایید خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: به زودی این دستورالعمل ابلاغ می‌شود که به موجب آن مدیران دستگاه های اجرایی بایست طی دو هفته مشاور رسانه ای خود را از میان اهالی رسانه –مورد تایید خانه مطبوعات استان- انتخاب و معرفی نمایند.

ستوده با اشاره به موضوع الزام پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌ها اظهار کرد: روز آینده دستورالعمل این موضوع نیز به تمام دستگاه ها ابلاغ می شود و طی آن هر پروژه ای که تعریف می شود مبلغی از از پیمان در یک ردیف خاص برای اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی موردنیاز با محوریت رسانه ها اختصاص می یابد و از این جهت دیگر از باب اطلاع رسانی پروژه ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی راه آهن بوشهر را یک اولویت برای استان و کشور دانست و افزود: تمام تلاش استاندار محترم این است که با استفاده از ظرفیت های قانونی اعتبارات پروژه را تامین نمایند. انتظار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، راه و شهرسازی استان و مجمع نمایندگان این است که ما را در این مسیر یاری کنند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار کرد: استاندار قول‌های خوبی از محل ماده ۵۶ مطرح کرده است که در صورت عملیاتی شدن تقریباً مشکلات مالی زیادی از این پروژه حل شده و قطعا سرعت کار بالاتر خواهد رفت.

وی تاکید کرد: با توجه به ماهیت و پیشرفت کار و همچنین سختی‌های مسیر نمیتوان گفت پروژه چه زمانی به اتمام می رسد، اما تمام تلاش ما این است که زودتر از مدت زمان ۲۴ ماهه اعلام شده توسط پیمانکار، پروژه را به اتمام برسانیم. تجربه نشان داده در بیش از ۸۰ درصد پروژه های عمرانی استان بوشهر زودتراز جدول زمان‌بندی به اتمام رسیده است. هیچ پروژه ای در دوره فعلی به دلیل شرایط اقتصادی تعطیل نشده و حتی کارگاه‌ها و پروژه های کلیدی جدید نیز فعال شده است. ان شالله این روند را ادامه خواهیم داد.

مهرداد ستوده تصریح کرد: پروژه راه آهن خواست همه مردم است، شاید در دوره ما سوت قطار شنیده نشود اما در آینده حتما تلاش های همه دست اندرکاران به ثمر خواهد نشست. مردم بوشهر لایق بهترین ها هستند، احداث این خط ریل در صنعت گردشگری جنوب کشور و استان بوشهر تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: راه‌آهن در تمام مولفه‌های توسعه تاثیر مبنایی دارد که ان شالله شاهد آن خواهیم بود؛ امیدواریم منطقه آزاد بوشهر با همکاری مجلس و نمایندگان استان تصویب شود که این پروژه -راه‌آهن بوشهر- همچنین در پویایی منطقه تاثیر فراوانی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.