| کد خبر: 219129 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ ساخت آزاد راه نجف؛ طی 5 سال

زمان بندی اساخت آزاد راه نجف پنج ساله است و حدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در مورد ساخت آزاد راه نجف که توسط ایران ساخته می‌شود گفت: هدف از اجرای این پروژه ایجاد شبکه آزادراهی با کشور عراق است و با توجه به آنکه برای انجام سفر‌های عتبات عالیات باید ظرفیت‌های جاده‌ای افزایش یابد بنابراین اجرای طرح را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی بیستم خرداد ماه در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما افزود: طول این پروژه ۱۲۶ کیلومتر است که به مرز دهلران می‌رسد.

او اضافه کرد: زمان بندی این پروژه پنج ساله است و حدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه چهار بانک در تامین منابع مالی همکاری کرده‌اند و ۳۰ درصد هم توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد هم توسط دولت تامین خواهد شد.

او گفت: طی رایزنی‌های که با کشور عراق صورت گرفته امیدواریم بتوانیم بخشی از این آزاد راه را به داخل کشور عراق برسانیم.

پیش از این و در دی ماه سال 98 علی اصغرکاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در مورد آزادراه نجف اشرف گفته بود: این پروژه را از جنوب استان در برنامه قرار دادیم و با توجه به فاصله ۲۵۰ کیلومتری که از طریق مرز چیلات استان ایلام با نجف اشرف وجود دارد، این آزادراه را از پل زال و سپس دهلران و مرز چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر تعریف کردیم.

وی افزوده بود: بر اساس برآوردهای اولیه احداث این مسیر ۱۲۶ کیلومتری نیازمند اعتبار سه هزار میلیارد تومانی بود و بر اساس بازنگری‌هایی که انجام شد این عدد مقداری کاهش خواهد یافت؛ برنامه ساخت این آزادراه نیز پنج ساله در نظر گرفته‌ شده است اما امکان کاهش این مدت به دو تا سه سال وجود دارد.

وی در خصوص آزادراه نجف که از پل زال تا مرز چیلات در کشور گفته بود: این آزادراه که کوتاه‌ترین مسیر از شبکه آزادراهی کشور به نجف اشرف است می‌تواند به‌عنوان یک آزادراه حرم تا حرم از مشهد مقدس تا نجف اشرف مورد نظر باشد و با توجه به تکمیل بودن شبکه آزادراهی کشور از مشهد تا پل زال به تسهیل تردد زائران و مردم دو کشور منجر شود؛ دورنمای ما در این پروژه اتصال به جنوب‌شرق اروپا و بنادر دریای سیاه و مدیترانه و نیز بندر لاذقیه در کشور سوریه است. ضمن اینکه این آزادراه می‌تواند حاشیه جنوبی خلیج فارس را نیز پوشش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 1 0

    چالدران در استان آذربایجان غربی است و دهلران در استان ایلام
    طول بزرگراه 126 کیلومتر!!!!
    چالدران چه ربطی به نجف داره
    ابتدا و انتهای پروژه کجاست؟