| کد خبر: 219021 |

۲۸۰ میلیارد ریال برای توسعه و بهسازی فرودگاه تبریز هزینه شد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه تبریز با هدف ۲ برابر شدن ظرفیت پارک هواپیما در آن هزینه شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه تبریز با هدف ۲ برابر شدن ظرفیت پارک هواپیما در آن هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامین آذری، با اشاره به اینکه این مdزان اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است، افزود: این طرح ۱۳ فروردین سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت حدود ۹۵ درصدی برخوردار بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ۲ برابر شدن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز، بهسازی و توسعه اپرون موجود برای انجام پروازهای ایمن و خدمت رسانی مطلوب تر به مسافران این فرودگاه است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی، حجم کلی بتن رویه عملیات پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسیوی های ارتباطی و ام صفر  فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز را ۳۱ هزار مترمکعب اعلام کرد.

آذری، ادامه داد: در اجرای این طرح ۱۰۲ هزار و ۳۵۶ مترمکعب خاکبرداری، ۱۶۶ هزار و ۷۸۵ مترمکعب عملیات خاکی، ۱۲ هزار و ۲۴۲ مترمکعب اجرای اساس تثبیتی و۳۱ هزار و ۴۴ مترمکعب تهیه و اجرای بتن رویه انجام شده است.

وی اجرای آسفالت بیندر به میزان ۱۴ هزار و ۱۵۹ تن، اجرای ۵ هزار و ۶۵ تن آسفالت توپکا، اجرای آرماتور و آهن آلات به میزان ۶۱۸ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح اعلام کرد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.