| کد خبر: 219019 |

ظرفیت ارزآوری صنایع‌دستی فارس با حمل ونقل هوایی محقق می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از توسعه همکاری با ناوگان حمل‌ونقل هوایی برای پیشبرد ظرفیت ارزآوری در حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از توسعه همکاری با ناوگان حمل‌ونقل هوایی برای پیشبرد ظرفیت ارزآوری در حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مصیب امیری در دیدار با مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار، شخصیت‌های مشهور و همچنین آثار فاخر فرهنگی و تاریخی این استان در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، فارس را ایرانی کوچک با تنوع آب و هوایی بی‌نظیر معرفی و اظهار کرد: این استان در حوزه صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های فراوانی برای ارزآوری و درآمدزایی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، امیری حضور ۵ میلیون گردشگر داخلی و خارجی طی یک سال در استان فارس را ظرفیتی مناسب برای این استان دانست و گفت: ویژگی منحصر به‌فرد فارس، وجود ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در کنار اماکن گردشگری فرهنگی‌تاریخی است که پتانسیل‌های گردشگری سلامت نیز چند سالی است به این ظرفیت‌ها افزوده‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان، بیان کرد: یکی از ملزومات توسعه بخش گردشگری، تأمین استانداردهای مرتبط با مباحث اقامتی است.

امیری افزود: تا سال ۹۲ استان فارس دارای ۶۵ هتل و هتل‌آپارتمان بود که اکنون این رقم به ۱۰۵ واحد اقامتی رسیده است.

او با بیان اینکه در طول این مدت ۱۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی به ظرفیت‌های اقامتی استان افزوده‌ شده است، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی جاذبه قابل‌توجه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است و به همین دلیل تا پایان سال ۲۰ مرکز بوم‌گردی دیگر به ظرفیت‌های استان اضافه خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه بحران کرونا عامل مشترک ایجاد بحران در حوزه گردشگری و حمل‌ونقل است، عنوان کرد: می‌توان با تعریف سرفصل‌های مشترک توسعه‌محور در حوزه حمل‌ونقل و گردشگری زیان‌های متأثر از بروز این بحران را به حداقل رساند.

امیری مطالعات هدفمند اداره‌کل استان در حوزه گردشگری را داده‌هایی قابل‌توجه برای توسعه حمل‌ونقل هوایی با محوریت شهر شیراز دانست و گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که در زمان اوج گردشگری، تقاضای بیشتری برای تهیه بلیت بوده است.

امیری «هما» در فارس را ایرلاین قابل‌ اعتماد، باتجربه و مورد اقبال عمومی برای هم‌وطنان خواند و با بیان اینکه ظرفیت‌های حمل‌ونقل این شرکت در فرودگاه‌های استان می‌تواند محور توسعه گردشگری در فارس باشد، عنوان کرد: لوگوی هما وجه اشتراک ادراکی علاقه‌مندان به گردشگری و میراث‌فرهنگی با این شرکت است.مرغ نقش بسته بر هواپیماهای هما یکی از سرستون‌های تخت جمشید است و این لوگو ناخودآگاه این ایرلاین ملی را با حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی پیوند می‌زند.

او گفت: امیدوارم با پشت سر گذاشتن بحران کرونا و با توسعه همکاری‌های هواپیمایی هما در فارس شاهد توسعه بیش ‌از پیش صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در فارس باشیم.

سید حمیدرضا رضوی‌علوی، مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فارس نیز در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری‌های مشترک با اداره‌کل استان، بیان کرد: هما برنامه‌های توسعه‌محور بسیاری برای استان فارس دارد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق صادرات غیرنفتی از مبدأ شیراز به خارج از کشور گفت: با حمایت استاندار فارس، اتاق بازرگانی و تلاش‌های بخش خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ تن کارگو از شیراز به کویت ارسال ‌شده است.

رضوی‌علوی با اشاره به جوان بودن ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در حال حاضر ناوگان مدرن و جوان ATR بسیاری از فرودگاه‌های کشور را فعال کرده است.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فارس به ظرفیت‌های گردشگری موجود در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت و پایتخت فرهنگی ایران می‌تواند در حوزه گردشگری داخلی و خارجی درآمدهای استان را بیش‌ازپیش افزایش دهد، افزود: بحران کرونا بخش‌هایی از برنامه‌ریزی صنعت هوایی را تحت تأثیر خود قرار داده، اما نیروی انسانی متعهد و متخصص هما تاکنون توانسته است بخشی از معضلات این بحران و تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان را مرتفع سازد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.