| کد خبر: 218961 |

روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر راه بین شهری کردستان انجام شد

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت جاده‌های اختصاص یافته است، گفت: تاکنون این طرح در ۶۰ کیلومتر از راه‌های بین شهری استان اجرا شده است.

تین نیوز

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت جاده‌های اختصاص یافته است، گفت: تاکنون این طرح در ۶۰ کیلومتر از راه‌های بین شهری استان اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامبد نوذری اظهار داشت: سال گذشته تا این موقع از سال (نیمه اول)  حدود ۷۰ کیلومتر از مسیرها روکش آسفالت شده بود که امسال بدلیل تاخیر در تزریق اعتبارات ۱۰ کیلومتر از روند سال گذشته عقب هستیم که با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز فصل بارش‌ها احتمال می‌رود این عقب ماندگی جبران شود.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های این استان در قالب ۱۷ قرارداد در محورهای مواصلاتی بویژه در محورهای شریانی استان هزینه خهواهد شد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: امسال طرح‌های مرمتی خود را با ۱۴ گروه امانی و ۱۵ گروه پیمانی از اواسط خرداد آغاز کرده و هم اکنون در تمام محورهای مورد هدف مشغول بهسازی و روکش آسفالت هستیم.

وی یادآور شد: در این عملیات‌ها ۲ هزار و ۲۵۰ تُن آسفالت و یک هزار و ۶۰۰ تُن سهم قیر مانده سال ۱۳۹۸ استفاده می‌شود و انجام عملیات روکش حفاظتی در مجموع به طول سه کیلومتر در تمام محورها و ۱۷ هزار و ۳۰۰ هزار متر مربع به شکل هندسی لکه گیری اجرا شده است.

نوذری گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی برای روکش و بهسازی آسفالت جاده‌های کردستان به منظور سهولت تردد، ارتقای ایمنی راه‌ها و حفاظت از راه‌های کردستان در مسیرهای بین شهری توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از منابع داخلی اختصاص یافته و هزینه شد.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.