| کد خبر: 218942 |

◄ دو اقدام توسعه‌ای سواحل مکران و تاثیر آن بر عملکرد حمل‌ونقل منطقه

سند توسعه سواجل مکران در کنار ایجاد خط لوله گوره به جاسک که اخیرا تصویب و عملیاتی شده اند، مهمترین تاثیر را بر عملکرد شرکت های کشتیرانی و حمل بار در زمینه کالاهای نفتی و غیرنفتی را دارند. چراکه با رونق کلی منطقه به عنوان آرزوی چند ساله ما، افزایش حمل نیز صورت می گیرد.

تین نیوز

دریای عمان یا مکران در جغرافیای امروز به پهنه‌ای آبی گفته می‌شود که خلیج فارس را از طریق خاور تنگه هرمز به کشورهای عرب نشین متصل می کند.

به گزارش تین نیوز، سند توسعه این منطقه ساحلی که مشتمل بر ۸ ماده است با انجام اصلاحاتی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده و پس از انجام اصلاحات لازم برای اجرای مفاد آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی خط دریای شمال و جنوب درباره اهمیت این اقدامات برای صاحبان کالا و عناصر لجستیک در عرصه داخلی و بین الملل به خبرنگار ما گفت: این سند در کنار ایجاد خط لوله گوره به جاسک که اخیرا تصویب و عملیاتی شده اند، مهمترین تاثیر را بر عملکرد شرکت های کشتیرانی و حمل بار در زمینه کالاهای نفتی و غیرنفتی را دارند. چراکه با رونق کلی منطقه به عنوان آرزوی چند ساله ما، افزایش حمل نیز صورت می گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

 اهمیت توسعه سواحل مکران بر جایگاه لجستیکی ایران در منطقه

 

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» ابلاغ شد

 

جزئیات ساخت دومین بندر اقیانوسی کشور در مکران

 

احسان اله‌زمانی تصریح کرد: جای این سند توسعه در اقتصاد این مناطق بکر و حاصلخیز اقتصادی خالی بود. چراکه در این سند، علاوه بر رشد و توسعه زیرساخت های دریایی و بندری و ایجاد کریدورهای دریایی ملی و بین المللی، به رشد صنایع پتروشیمی، فولاد و صنایع بزرگ نیز پرداخته شده است.

اله‌زمانی تاکید کرد: ضمن اینکه از رشد اقتصادی و اجتماعی جمعیت 6 میلیونی و محروم این منطقه به سبب چنین اقداماتی نیز نباید غافل شد. رشد اقتصادی مردم، در کنار توجه به حفظ محیط زیست در این منطقه می تواند، حسن ختام این سند راهبردی باشد تا علاوه بر رشد اقتصادی، منابع محدود دریایی نیز در معرض خطر قرار نگیرند و شرکت های حمل ونقل نیز رشد بیشتری داشته باشند.

گفتنی است که در سند توسعه سواحل مکران، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که برنامه‌های جامع و اجرایی دستگاه مربوط را تهیه و پس از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل اعتبارات بودجه‌های سنواتی نسبت به انجام مطالعات و اجرای پروژه‌های مصوب با اولویت مشارکت عمومی- خصوصی اقدام کنند.

سواحل مکران، ۵۴۵ کیلومتر طول و ۱۸۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارند و سواحل خاوری ایران در شمال این دریا و سواحل شمال عمان و بخش کوچکی از امارات در جنوب آن جای دارند و به‌طور رسمی آن را خلیج عمان می‌نامند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.