| کد خبر: 218897 |

رشد ۲۲ درصدی صادرات در مرز رسمی باشماق

مدیرکل گمرک باشماق با اشاره به انجام کار تشریفات ۷١ هزار و ۹۶۳ محموله صادراتی به وزن یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۶۶ هزار کیلوگرم اعلام کرد که ارزش محموله‌های صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۹۱ درصد و از لحاظ ارزشی دلاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک باشماق با اشاره به انجام کار تشریفات ۷١ هزار و ۹۶۳ محموله صادراتی به وزن یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۶۶ هزار کیلوگرم اعلام کرد که ارزش محموله‌های صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۹۱ درصد و از لحاظ ارزشی دلاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرید حق‌پناه با بیان اینکه علیرغم شیوع بیماری منحوس کرونا، کارکنان گمرک باشماق با زحماتی شبانه‌روزی به کار خود ادامه می دهند اظهار کرد که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، کار تشریفات ۷١ هزار و ۹۶۳ محموله صادراتی به وزن یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۶۶ هزار کیلوگرم انجام شده است.

وی افزود که ارزش این محموله‌های صادراتی ۵۳۵ میلیون و ۸١ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۹۱ درصد و از لحاظ ارزشی دلاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک باشماق در خصوص عملکرد گمرک باشماق در رویه واردات در سال جاری و سال گذشته تصریح کرد که علی‌رغم کمبود نیرو و زیرساخت‌های مورد نیاز، این گمرک با تلاش مستمر و شبانه‌روزی توانسته رشد چشمگیر ۵۴ درصدی از نظر وزنی را در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته را ثبت کنند .

وی عنوان کرد که همچنین این گمرک رشد ۲۰۴ درصدی وزنی واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور در سال ۹۸ به نسبت سال ماقبل را تجربه کرده است.

حق‌پناه با بیان اینکه درآمدهای گمرکی در ۵ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹۲ درصدی و رقمی قریب به ۴۷۹ میلیارد ریال را نشان می‌دهد، ادامه داد که درآمدهای وصول شده توسط این گمرک در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین در خصوص تردد مسافرین از این مرز در سال گذشته خاطرنشان کرد که در سال ۹۸ تعداد ۵۸۳ هزار و ١۹۵ نفر مسافر از طریق مرز باشماق وارد و تعداد ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر نیز از طریق این مرز از کشور خارج‌شده‌اند.

مدیرکل گمرک باشماق گفت: تردد نزدیک به یک میلیون و ١۸۰ هزار نفر مسافر از مرز باشماق در سال گذشته، افزایش ۶۶ درصدی مسافرین ورودی، ۶۹ درصدی مسافرین خروجی و ۳۹ درصدی خودروهای حامل مسافرین به نسبت سال ۹۷ را نشان می‌دهد.

وی در خصوص انجام تشریفات گمرکی محمولات ترانزیتی با مبدا و مقصد این گمرک اظهار کرد که در سال گذشته تشریفات ۷۷ هزار و ۵١۰ محموله ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ١۴ میلیون دلار انجام شده که حاکی از رشد ۱۰ درصدی وزنی کالاهای ترانزیتی مقصد به نسبت سال ۹۷ است.

حق‌پناه افزود که در ۵ ماهه سال جاری نیز تشریفات تعداد ۲۲ هزار و ۶۸۰ کامیون محموله ترانزیتی به ارزش یک میلیارد و ١۵ میلیون دلار در این گمرک انجام شده که به نسبت سال گذشته کاهش ۲۸ درصد وزنی را نشان می دهد.

وی در پایان با اشاره به تلاش کارکنان این گمرک در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد که در ۵ ماهه نخست سال جاری، رشد ۲۸۴ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.