| کد خبر: 218876 |

تفاهم نامه سازمان راهداری و بسیج سازندگی برای توسعه راه روستایی

​تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان بسیج سازندگی به امضا رسید که بر اساس آن، راه‌های روستایی مناطق محروم و روستاهای بالای ۲۰ خانوار توسعه می‌یابد.

تین نیوز

​تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان بسیج سازندگی به امضا رسید که بر اساس آن، راه‌های روستایی مناطق محروم و روستاهای بالای ۲۰ خانوار توسعه می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، در راستای محرومیت‌زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور و در سال «جهش تولید»، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج سازندگی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد شد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای و سازمان بسیج سازندگی را در راستای استفاده از ظرفیت و توانایی‌های مشترک طرفین برای توسعه زیرساخت‌های روستایی و کمک به محرومیت زدایی از چهره روستاهای کشور برشمرد.

«عبدالهاشم حسن نیا» با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل‌و نقل کشور در حوزه حمل‌و نقل جاده‌ای و از بستر راه انجام می‌شود، افزود: اکنون ۲۱۱ هزار کیلومتر انواع راه آسفالته  و ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده خاکی و شوسه به اشکال مختلف در سراسر کشور وجود دارد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با حمایت، درایت، مشارکت و همکاری متقابل و بهره گیری و استفاده بهینه از تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سازمان بسیج سازندگی، بخش عمده‌ای از مشکلات راه‌های روستایی کشور حل و فصل شود.

«سردار زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز با اشاره به ظرفیت‌های بسیج سازندگی و سپاه در حوزه ماشین‌آلات و نیروهای انسانی و توانمندی‌های سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای برای توسعه راه‌های روستایی کشور اظهار داشت: با بهره مندی از ظرفیت‌های طرفین اقداماتی در راستای توسعه راه‌های روستایی و افزایش اشتغال، کارآفرینی و تسهیل و تسریع حمل محصولات کشاورزی برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: قرار گرفتن این ظرفیت‌ها در کنار هم، منجر به رفع مشکلات مردم در مناطق روستایی شود و این رویه در استان‌ها تسری یافته و در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰، شاهد اجرای پروژه‌های توافق شده به صورت هم افزا و هماهنگ باشیم.

از محورهای مهم این تفاهم نامه احداث، توسعه و نگهداری راه شامل عملیات خاکی و آسفالت، ابنیه فنی و ساختمان‌های مربوط به راه و پل های مواصلاتی روستایی به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی و عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشارکت‌های مردمی برای اجرای کامل زیرسازی، اجرای کامل آسفالت، اجرای کامل پی و پایه‌ پل های بالای ۲۰ متر و اجرای عرشه های ۲۰ متر و بالاتر اجرا خواهد شد.

مدت زمان اجرای این تفاهم نامه دو سال است که در مناطق هدف، مشمول سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) منطبق بر "برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه" بسیج سازندگی قابل اجرا و با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.