| کد خبر: 218874 |

سند ملی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی به‌روزرسانی می‌شود

معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از به‌روز رسانی سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد.

تین نیوز

 معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از به‌روز رسانی سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حبیب خراسانی در  نشست بررسی چارچوب تدوین سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با اشاره به اینکه سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی باید زودتر از این زمان مورد بازنگری قرار می‌گرفت، اظهار کرد: در ماده 120 برنامه ششم توسعه کشور یکی از تکالیفی که برای وزارت را ه و شهرسازی مشخص شده به روزرسانی سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی است. بر همین اساس  این موضوع در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد، که خوشبختانه  اقدامات و برنامه ریزی های جامع خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: برای به روز رسانی و بازنگری سند توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی می‌بایست آسیب شناسی دقیقی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در این مناطق و وضعیت موجود آن صورت گیرد، همانگونه که در سند مصوب هیئت وزیران سال 1382 نیز تاکید شده، چاره اندیشی برای اسکان غیررسمی و پیشگیری کامل از آن، در گرو تحولات ساختاری دراز مدتی است که ریشه کنی فقر، توسعه همه جانبه و ایجاد تعادل‌های منطقه‌ای در کشور را به دنبال آورد و تحقق شمه این موارد منوط به داشتن سند راهبردی جامع و به روز است.

وی بیان کرد:‌ در بررسی و تدوین سند جدید باید نگاه همه جانبه به اسکان غیررسمی (اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ...) تقویت شود و برنامه ریزی لازم برای نقاط مهاجرپذیر و مهاجر فرست در بازبینی و تدوین سند جدید توانمند سازی و ساماندهیسکونتگاه های غیررسمی صورت پذیرد، موضوع آمایش زمین و اسناد بالادستی و همچنین تکالیف و اقدامات مشترک دستگاه ها عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری در تدوین این سند باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.