| کد خبر: 218854 |

ثبت نام رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در اصفهان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه مصرف روزانه سی‌ان‌جی اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب رسیده است، گفت: طرح ثبت نام رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی (وانت و تاکسی) در حال اجرا است.

تین نیوز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه مصرف روزانه سی‌ان‌جی اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب رسیده است، گفت: طرح ثبت نام رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی (وانت و تاکسی) در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین صادقیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: دارندگان خودروهای عمومی برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود به صورت رایگان می توانند به سایت  gcr.niopdc.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اولویت تبدیل رایگان با کسانی است که زودتر در این دامنه ثبت نام کرده باشند، تاکید کرد: به‌طور طبیعی افزایش مصرف گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) کاهش و صرفه‌جویی مصرف بنزین و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه مصرف روزانه سوخت سی‌ان‌جی در استان اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب است، گفت: شاخص مصرف سی‌ان‌جی در استان اصفهان به ۲۷ درصد رسیده، در حالی که شاخص ملی مصرف در کشور ۲۵ درصد است.

به گفته صادقیان، استان اصفهان با مصرف ۲۷ درصدی سی‌ان‌جی، ۲ درصد از شاخص ملی فراتر رفته است به نحوی که میزان مصرف این سوخت پاک در سطح استان طی پنج ماه نخست امسال، ۲۰ درصد بیشتر از مصرف مدت مشابه سال گذشته است.

وی به اهمیت رعایت نکات ایمنی در این جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: نظارت و کنترل‌های مستمر و دوره‌ای این جایگاه‌ها در حال انجام است و در صورت محرز شدن و اعلام بازرسان، جایگاهی که نکات ایمنی را رعایت نکرده، غیرفعال خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، یادآور شد: استان اصفهان با داشتن ۱۶۲ جایگاه سی‌ان‌جی که ۳۷ درصد آن در مرکز استان فعالیت دارند، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اهمیت استانداردسازی و ایمنی تمام جایگاه های سی ان جی، تصریح کرد: نظارت و کنترل‌های مستمر و دوره‌ای از این جایگاه‌ها در حال انجام است و در صورت محرز شدن و اعلام بازرسان اداره استاندارد، جایگاهی که نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد، غیر فعال خواهد شد.

صادقیان همچنین با اشاره به کاهش مصرف بنزین و نفت کوره در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت مصرف بنزین ۱۸.۷۴ درصد و نفت کوره ۶۱.۸۴ درصد در استان اصفهان کاهش یافته است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، در پنج ماهه نخست امسال مصرف نفت سفید ۱۰.۵۵ درصد و نفت گاز ۱۰.۶۵ درصد در استان اصفهان افزایش داشته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.