| کد خبر: 218831 |

کاهش تعداد فوتی ناشی از تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی زنجان

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برابر آمار پزشکی قانونی، تعداد قربانیان تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان طی مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال(۹۸) به میزان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برابر آمار پزشکی قانونی، تعداد قربانیان تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان طی مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال(۹۸) به میزان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: مرداد ماه امسال ۲۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جاده‌ای زنجان جان باختند اما تعداد کشته شدگان در مرداد ماه سال گذشته ۳۰ نفر بود.  

وی اظهار داشت: این درحالی است که وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان طی خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۸ درصد رشد داشت که اگر رانندگان دقت بیشتری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هشدارها و توصیه های پلیس راه توجه جدی می کردند به حتم میزان تصادفات منجر به فوت روند نزولی پیدا نمی کرد.

عظیمی تصریح کرد: خرداد ماه پارسال (سال ۹۸) تعداد ۱۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند اما خرداد ماه امسال تعداد جانباختگان با ۲۵ نفر افزایش به رقم ۳۷ نفر رسید.

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیشترین تعداد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در مرداد ماه سالجاری مربوط به مسیر زنجان - خرمدره و آزاد راه زنجان - قزوین و خستگی، خواب آلودگی و سرعت بالا نیز بیشترین عامل بود.

عظیمی افزود: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی قدیم استان زنجان سرعت بالا، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است که از رانندگان درخواست می شود به این موارد حادثه آفرین دقت کنند تا جان خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.   

وی بابیان اینکه تیر ماه امسال نیز قریب ۱۰ نفر بر اثر تصافات رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان کشته شدند، افزود: این آمار مربوط به کشته های سر صحنه تصادف است و اینکه چه تعداد از مصدومان اعزامی در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموع طی سه ماهه نخست امسال ۵۸ نفر و مدت مشابه پارسال (۹۸) نیز ۴۶ نفر قربانی تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان شدند که حاکی از افزایش ۲۶ درصدی است. 

تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.