| کد خبر: 218792 |

◄ تشکل‌های صنفی و پاسخگویی به مراجع قضایی

انجمن‌ها، با ورود دادستان و نماینده مدعی‌العموم باید پاسخگوی وجوه دریافتی و نحوه هزینه کردن آن به مراجع قضایی باشند.

تین نیوز

در حالی که دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس پنجم شهریور در نامه‌ای به رئیس انجمن صنفی رانندگان بندرعباس خواستار ارائه صورت‌های مالی و صورتحساب دریافت و پرداخت این تشکل  شده بود، یک فعال صنفی بخش جاده‌ای با استقبال از این اقدام گفت: چراغ امید در دل  رانندگان برای اصلاح و بهسازی با شروع حرکت انقلابی دادستان بندرعباس روشن شده است.

به گزارش تین نیوز، محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود، عنوان کرد: پیرو سلسله مکاتبات دادستان بندرعباس در خصوص پیگیری حقوق عامه در بخش حمل و نقل کالای جاده‌ای، این بار شاهد دستور مقام قضایی برای ارایه صورت‌های مالی و صورتحساب دریافت و پرداخت تشکل‌های صنفی هستیم.

وی افزود: تشکل‌های صنفی موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار اعم از کارگری یا کارفرمایی که پروانه فعالیت خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده‌اند اگرچه تکلیفی برای نگهداری دفاتر پلمب شده ندارند ولی طبق اساسنامه هر یک از آنها مکلف به ثبت اطلاعات وجوه دریافتی اعم از حق عضویت و ورودی و دریافت هدایا و کمک و خودیاری و یا دیگر منابع در دفتر دریافت و پرداخت هستند.

این فعال صنفی گفت: همچنین براساس آیین‌نامه نحوه تاسیس این‌گونه انجمن‌ها و کانون مربوطه همگی مکلف به ارایه لیست کمک‌های مالی دریافتی (از افراد غیر عضو) به اداره تشکل‌ها و ادارات تعاون محل دریافت پروانه فعالیت خود بوده‌اند.

متقین عنوان کرد: اما این بار با ورود دادستان و نماینده مدعی‌العموم باید پاسخگوی وجوه دریافتی و نحوه هزینه کردن آن به مراجع قضایی باشند.

به گفته وی، با این اقدام چراغ امید در دل همه زحمت‌کشان صنف برای اصلاح و بهسازی با شروع حرکت انقلابی دادستان بندرعبا  روشن شده است.

به گزارش تین نیوز، مجتنبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در نامه‌ای که پنجم شهریور ماه به رئیس انجمن صنفی رانندگان بندرعباس ارسال کرد، خطاب به وی نوشت: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به منظور پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همچنین انجام اقدامات لازم جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی، ضمن معرفی یک نفر از اعضای انجمن به عنوان نماینده، ریز درآمدها و موارد مصرفی درامدهای انجمن در سال جاری را به همراه مستندات مربوطه به این دادستانی اعلام نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لطیف خاموشی 0 0

    برای من که خبرهای جاده ای را دنبال می‌کنم بسیار جالب بود که یک انجمن صنفی سراسری کشور که اخیرا چندین مقاله درخصوص وجود وعملکردش توسط پژوهشگران حوزه حمل ونقل درهمین نشریه الکترونیکی نشر شده است به ورود مدعی العموم به این حوزه عکس العمل نشان داده وبا صدور نامه ای خود را مبرا دانسته است و در نوشته هایش به این مقاله لینک داده است لذا بران شدم که اینجا بنویسم آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
    ل.خ