آغاز مطالعات بررسی راهکارهای کاهش سهم موتورسیکلت در سفرهای شهری
تین نیوز | توسط مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران مطالعات بررسی راهکارهای کاهش سهم موتور سیکلت در سفرهای شهری آغاز شد. مدیر مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک مرکز با اعلام این خبر گفت: موتور سیکلت از خصوصیات فیزیکی و عملکردی منحصر به فردی نسبت به سایر شیوههای حملونقل شهری برخوردار است، این وسیله به دلیل سرعت، شتاب و قدرت مانور بالا در کنار مصرف کم سوخت و ابعاد فیزیکی کوچک آن، انعطافپذیری بالایی را در تطابق با محیطهای شهری برای کاربران آن فراهم میکند. که این امر سبب افزایش گرایش جامعه به استفاده از این وسیله نقلیه
میگردد. امیر روحی ادامه داد: متاسفانه در تهران همانند سایر کلانشهرهای کشور شاهد گسترش استفاده نابجا از این ویژگیهای منحصر به فرد موتورسیکلت هستیم.
حرکات غیر قانونی، فرار از محدودیت های تردد به هر شکل ممکن، انجام حرکات خطر آفرین و بطور کلی استفاده نادرست از این وسیله باعث بروز مشکلات و معضلات متعددی برای شهر و شهروندان شده است. وی استفاده غیراصولی از موتور جهت حمل بار و مسافر، ایمنی پایین این وسیله به ویژه در سرعتهای بالا، فراوانی تصادفات جرحی و فوتی این وسیله، آلودگی صوتی بالا و انتشار آلایندههای خطرناک نسبت به سوخت مصرفی دشواری کنترل، نظارت درست بر عملکرد راکبان این وسیله را بخشی از عوارض استفاده از آن بیان کرد. مدیر مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک مرکز با بیان این که در
راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر تهران، دو هدفگذاری ویژه در خصوص موتورسیکلت دنبال میکنیم گفت: اول کاهش سهم موتور سیکلت از 6 درصد به 2 درصد در کل جابجاییهای شهر تهران در سال افق طرح و دوم ساماندهی 2 درصد باقیمانده از سفرهای شهر تهران توسط وسایط نقلیه موتوری پاک و ایمن.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.