| کد خبر: 218751 |

بهره‌وری از ارکان مهم اقتصاد است

سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی، صبح روز گذشته در دهمین سمینار ملی بهره‌وری بر نقش مهم بهره‌وری در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

تین نیوز

سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی، صبح روز گذشته در دهمین سمینار ملی بهره‌وری بر نقش مهم بهره‌وری در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز غلامرضا سلیمانی با تاکید بر نقش بهره‌وری در توسعه اقتصادی کشور به خصوص صنعت بیمه گفت: پیش از این از بهره‌وری به عنوان شتاب دهنده یاد می‌شد اما در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌های حاکم بر کشور بهره‌وری یکی از ارکان مهم اقتصاد است که می‌تواند با کمبود منابع و مشکلات اقتصادی به توسعه کشور کمک شایانی کند.

رییس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه را یکی از سه ضلع مثلث مالی دانست و گفت: شرایط اقتصادی کنونی، مردم را به سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت سوق داده است و این سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و بدون پشتوانه علمی، صرفاً برای حفظ دارایی سیگنال مهمی برای دولت است، چرا که برخی بدون دانش کافی و صرفا به دلیل شرایط اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و وجود ریسک‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه به این نوع سرمایه گذاری روی آورده‌اند که به نظر می‌رسد بهره‌وری باید در این حوزه نیز ورود پیدا کند تا مردم آسیب نبینند.

رییس کل بیمه مرکزی از صنعت بیمه به عنوان صنعت حامی مردم در روزهای سخت یاد کرد و گفت: بیمه خدمتی از جنس خاص است که آرامش را در جامعه ایجاد می‌کند و اگر بتوانیم آن را به خوبی در جامعه تبیین کنیم، می توانیم به پویایی اقتصاد کشور کمک بزرگی کنیم.

وی افزود: بیمه در واقع به معنای مدیریت ریسک است و این مدیریت ریسک اگر با بهره‌وری همگام باشد می تواند میزان ریسک‌های بیمه گذاران بزرگ همچون پالایشگاه‌ها و غیره را کاهش دهد و در کاهش هزینه‎های دولت هنگام بروز خسارات بزرگ موثر باشد.

در واقع صنعت بیمه با همکاری بهره‌وری می تواند استانداردهای لازم برای مشاغل و حرفه‌های مختلف را طراحی نماید تا در نهایت از میزان بروز حوادث و افزایش حق بیمه بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی قبل از اقدام به بیمه کردن استانداردهای لازم را رعایت کنند می توانند با نرخ و حق بیمه کمتری مجموعه خود را بیمه کند.

 سلیمانی در ادامه گفت: بیمه زندگی به نوعی میتواند دولت را رها و صندوق‌های بازنشستگی را سبک تر کند. از ۸۰هزار نماینده بیمه حدود ۴۵ هزار نفر از آن‌ها صرفا در بیمه زندگی فعال هستند.در واقع امتیازاتی که بیمه‌های زندگی به مردم می‌دهند همچون وام،مبلغ ماهانه و ... مسولیت‌های دولت را کاهش داده است.

 سلیمانی حضور بهره‌وری در حوادث طبیعی را بسیار ضروری دانست و گفت: نقش بهره‌وری در حوادث طبیعی در حال حاضر کم رنگ بوده در صورتی که می تواند بسیار موثر واقع شود. بهره‌وری در این حوزه با ارائه استانداردهای لازم می تواند ریسک های پیش روی دولت را کاهش دهد و دغدغه کمک های بلاعوض در حوادثی چون سیل و زلزله را کاهش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.