| کد خبر: 21875 |

سهم ۶۰ درصدی خودروهای شخصی در آلودگی هوای اصفهان

تین نیوز |   جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بر اساس برآوردها و تحقیقات صورت گرفته، 60 درصد از آلودگی‌های زیست محیطی شهر اصفهان مربوط به خودروهای شخصی است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده با اشاره به نزدیك شدن به ماه مهر و روزهای بازگشایی مدارس گفت: معمولا در این ایام با حجم بالای خودروهای شخصی در سطح شهر مواجه می‌شویم كه بار ترافیك و میزان آلاینده‌های زیست محیطی را افزایش می‌دهد. وی با بیان اینكه برای داشتن شهری سالم، بانشاط، آرام و پایدار باید شهروندانی كه در این شهر زندگی می‌كنند به حقوق یكدیگر احترام بگذارند و وظایف شهروندی خود را به خوبی انجام دهند، افزود: یكی از این وظایف، احساس مسوولیت در قبال سلامت شهر است.

این مقام مسوول تصریح كرد: توصیه پلیس به شهروندان این است كه اگر به سلامت و آرامش، توسعه، امنیت و پایداری و شهرت همیشگی شهر خود اهمیت می‌دهند حتی المقدور از آوردن خودروهای شخصی به بیرون خودداری كرده و سعی كنند از خودروهای عمومی و یا از دوچرخه استفاده كرده و اگر مسیر مدرسه، دانشگاه یا اداره آنها كم است، كمی زودتر از خواب بیدار شده و این مسیر را به صورت پیاده طی كنند.

سرهنگ حسین‌زاده اظهاركرد: به مسوولان و متولیان سازمان‌های حمل و نقل شهری هم توصیه می‌كنیم كه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش ایمنی و سرعت آنان به منظور ارائه بیشتر و بهتر خدمات به مردم تلاش نمایند تا مردم از آوردن خودروهای شخصی خودداری كنند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به گلایه برخی از شهروندان كه از خودروی شخصی استفاده می‌كنند مبنی بر مناسب نبودن خدمات حمل و نقل شهری، خاطرنشان كرد: با همه این‌ها، باز هم انتظار عقلایی از شهروندان این است كه تا زمانی كه مسوولان، زیرساخت‌های لازم را فراهم كنند برای آرامش بیشتر شهر از آوردن خودروهای شخصی خودداری كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.