| کد خبر: 21869 |

شرکت هواپیمایی بابک زنجانی در ترکیه به حراج گذاشته شد؟

حراج شرکت هواپیمایی بابک زنجانی در ترکیه، خبری بود که روز گذشته در سایت شخصی حمید حسینی خزانه دار اتاق بازرگانی تهران منتشر شد و فعالان اقتصادی و بویژه قضایی را به تامل واداشت.

حراج شرکت هواپیمایی بابک زنجانی در ترکیه، خبری بود که روز گذشته در سایت شخصی حمید حسینی خزانه دار اتاق بازرگانی تهران منتشر شد و فعالان اقتصادی و بویژه قضایی را به تامل واداشت.

به گزارش تین نیوز، حسینی، روایتی از دیدار خود با رضا ضراب داشت که اینچنین است: «دیروز با رضا ضراب در استانبول جلسه ای دو ساعته داشتم و ایشان از مصاحبه من با روزنامه زمان ترکیه گلایه مند بود.

قبل از اینکه تحریف های روزنامه زمان را توضیح دهم بخشی از روزنوشت ٢٧مردادماه که ١٢روز قبل از چاپ مصاحبه که در سایت من قابل دسترس است تکرار می کنم: از دیروز چند بار از روزنامه زمان ترکیه (تودی) تماس گرفته و اصرار بر ملاقات و مصاحبه داشتند.

لذا امروز با خبرنگار، عکاس و مترجم آنان قرا ر گذاشتم. سوالاتشان را از روابط ایران و ترکیه شروع و سپس به سراغ رضا ضراب و بابک زنجانی رفتند، این روزنامه که متعلق به اپوزیسیون ترکیه است درصدد اثبات تخلف ضراب بود و اینکه چرا دادگاه ایران ایشان را احضار و محاکمه نکرده است.

من نحوه همکاری ضراب و زنجانی در انتقال پول را توضیح دادم و تشریح کردم که دولت و بانک مرکزی نقشی در این رابطه نداشته اند، بانک مرکزی ارز را به فعالان اقتصادی و پیمانکاران فروخته و آنان برای انتقال وجه از بانک کونلن چین یا هالک بانک ترکیه به سراغ امثال ضراب و زنجانی رفته و با رضایت معامله کرده و الان هم شاکی نیستند، من اعلام کردم که امثال ضراب و زنجانی در انتقال پول و دور زدن تحریم ها به ایران کمک کرده اند و شایسته تقدیرند و اگر زنجانی دستگیر شده به خاطر بدهی نفتی است نه انتقال پول.

خبرنگار این روزنامه خیلی تلاش کرد که دولت و بانک را طرف معامله ضراب و بابک نشان دهد و من مستدل پاسخ دادم و همکاری با بانک ها را مربوط به صرافی بانک ها دانستم نه خود بانک و این خبرنگار بعد از یک ونیم ساعت بحث و گفت وگو اتاق را ترک کرد.

این خبرنگارترک روزنامه ای را نشان داد که مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی بزودی برگزار خواهد شد.

این شرکت پس از دستگیری شمس از همکاران بابک زنجانی رها شده وصاحبان قبلی این شرکت در حال حساب سازی جهت خرید اموال هستند ، لازم است مسئولین دادستانی و هواپیمایی در این رابطه هوشیاری به خرج داده و نگذارند این اموال به غارت برده شود.»

 رضا ضراب های زنجانی در ترکیه زیاد است!
آنچه حمید حسینی نگاشته بدین معناست که کشور ترکیه خود را صاحب اموال بابک زنجانی می داند و تصمیم برای فروش آنها به نفع خود دارد در حالی که این اموال متعلق به ایران است و تحت هیچ قانون و ضابطه ای به کشور ترکیه تعلق نمی گیرد.

مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی ارتباطی با ترکیه ندارد و اگر این مالکیت درست باشد خرید این شرکت هواپیمایی از طریق پول هایی است که بابک زنجانی باید به ایران می داده و بر خلاف قانون خرج چنین موضوعاتی کرده است.

نکته قابل توجه اینکه امیر عباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس که برای پیگیری این پرونده به ترکیه سفر کرده بود به تدبیر گفت: بیشتر اموال بابک زنجانی به ترکیه منتقل شده است. درواقع مکان هدف او ترکیه بوده و بزرگترین سرمایه گذاری را در ترکیه انجام داده است.

حالا هم اموال وی در اختیار بانک ها و شرکت های ترک است، اما مقام های این کشور ادعا می کنند که «ما اسناد قابل توجهی نداشتیم تا رضا ضراب را درباره پرونده بابک زنجانی تحت فشار قرار دهیم.» وی با بیان این که«رضاضراب های بابک زنجانی در ترکیه زیاد هستند که برخی از آنان را شناسایی کردیم»، تاکید کرد: همه اسناد همکاری بابک زنجانی و رضا ضراب وجود دارد. اینکه با هم حساب های بانکی داشتند و همینطور کارهای تجاری انجام می دادند برای ما محرز شده است که رضا ضراب از بابک زنجانی دستور می گرفته است.»

پس با علم به این موضوع یعنی وجود رضا ضراب های زیادی در ترکیه چگونه این کشور توانسته اموال زنجانی را به مزایده بگذارد؟ آیا بی توجهی ایران بوده یا مشخص نبودن اموال کامل بابک زنجانی؟

 تکذیب مزایده اموال زنجانی
پاسخ این سوال را می توان در اظهارات عضو کمیته تحقیق از پرونده بابک زنجانی یافت که اعلام کرد موضوع حراج و غارت اموال زنجانی در ترکیه صحت ندارد. سلطانی درباره پیگیری اموال بابک زنجانی در ترکیه، گفت: در مجلس هیاتی مسئول رسیدگی به این مساله هستند. همچنین اعضای کمیته تحقیق از پرونده بابک زنجانی به ترکیه سفر خواهند کرد و ما در این سفر به سراغ ضراب خواهیم رفت و از او جویای اموال زنجانی خواهیم شد. وی اضافه کرد: این سفر در دستور کار نمایندگان قرار دارد و هفته آینده مقدمات آن فراهم خواهدشد. این نماینده مجلس همچنین در واکنش به خبر منتشر شده درباره غارت اموال بابک زنجانی در ترکیه تصریح کرد: این هم سناریویی تکراری برای تغییر مسیر پرونده اوست و چنین مساله ای صحت ندارد. عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در گذشته ما شاهد بیان این مسائل از سوی نزدیکان بابک زنجانی بودیم. این خبر درحالی منتشر شده که زنجانی هنوز آدرس درست اموال خود را نداده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.