| کد خبر: 218679 |

◄ آغاز عملیات احداث طولانی‌ترین خط متروی پایتخت

شهردار تهران از آغاز عملیات خط ده متروی تهران خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران از آغاز عملیات خط ده متروی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام شخصی خود از آغاز عملیات توسعه شمالی خط 7 و احداث خط ده متروی تهران به عنوان طولانی‌ترین خط متروی پایتخت پس از تکمیل مراحل طراحی و برنامه‌ریزی، خبر داد.

به گفته شهردار پایتخت، خط ده با طول 43 کیلومتر، 35 ایستگاه و 7 ایستگاه تقاطعی از تهرانپارس تا وردآورد، مناطق 1 تا 5 و 22 را تحت پوشش قرار خواهد داد.

IMG_6081

وی با بیان اینکه مترو تعادلی میان حمل‌ونقل شخصی و عمومی ایجاد می‌کند و ایستگاه‌های تبادلی استفاده بیشتری به دنبال دارد. گفت: فرصت‌های زیادی را وقتی‌که پول داشتیم از دست داده‌ایم و به تنهایی تأمین اعتبار خطوط ریلی از عهده دولت برنمی‌آید و باید از راه‌های دیگر تأمین اعتبار کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه همه کلان‌شهرها تلاش می‌کنند با اتصال به حمل‌ونقل ریلی توسعه یابند افزود: در سال‌های اخیر، شهرهای اقماری هشتگرد و پرند به متروی تهران وصل شده‌اند و در آینده نیز شهر جدید پردیس به متروی تهران وصل می‌شود.

IMG_6082

حدود ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره‌برداری در خطوط متروی تهران تأسیس‌شده و حدود ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در خط ۱۰ به آن افزود می‌شود.

 به استناد سخنان شهردار تهران اجرای خط 10 متروی تهران، ضمن برقراری تعادل میان حمل‌ونقل خودرویی و ریلی در نوار شمالی شهر، کانون‌های جمعیتی مانند نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم تحقیقات را به شبکه حمل‌ونقل ریلی پایتخت متصل و گره‌های ترافیکی مهمی را برطرف خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام. یه ضرب المثل قدیمی میگه یک ده آباد به از دَه دِه ویرون. آقا شما که میگی بودجه نداری و پول بلیط مترو جواب هزینه ها تو نمیده و دم به دم به دولت شکایت میکنی که سهمشو از حمل و نقل عمومی نمیده بیا و مردونگی کن همین خطوط متروی نصف کاره فعلی رو تموم کن. این که هی مراسم بگیری و روبان پاره کنی چه دردی از خودت و ملت بی نوا درمون میکنه.

  • سعید 0 0

    ادامه: برو دنبال تعمیرات و نگه داری ناوگان .اگه فکری به حال تعمیرات این ناوگان و خطوط نکنی از چند وقت دیگه آمار خروج از خطت بالا میره. از من گفتن.