| کد خبر: 218674 |

◄ احداث طولانی‌ترین تونل البرز تا پایان دولت

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: بهره‌برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با احداث طولانی‌ترین تونل البرز تا پایان دولت در دستور کار است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: بهره‌برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با احداث طولانی‌ترین تونل البرز تا پایان دولت در دستور کار است.

به گزارش  تین نیوز، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خرداد ماه امسال در بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما  به تکمیل آزاد راه تهران_ شمال اشاره کرد و گفت: ساخت منطقه یک آزاد راه تهران-شمال، پروژه دشواری بود که با موفقیت و توسط نیرو‌های داخلی به مرحله اجرایی رسید و افتخاری برای بخش مهندسی کشور به شمار می‌رود.

او بیان کرد: ادامه این مسیر و منطقه ۲ آن ۲۲ کیلومتر است. از این میزان ۲۲ کیلومتر هم در مسیر رفت و برگشت تونل و پل است که طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور هم در این منطقه احداث شده است.

خادمی اظهار کرد: ۶.۵ کیلومتر طول تونل البرز است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت یک باند از این مسیر را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه هم اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که یک هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان تامین می‌شود و مابقی این منابع مالی هم از طریق سازمان برنامه و بودجه و به دستور رئیس جمهور در زمینه تکمیل این پروژه تامین خواهد شد.

او بیان کرد: یک باند رفت این پروژه ساخته می‌شود و از جاده فعلی هم به عنوان مسیر برگشت استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.