| کد خبر: 218651 |

درخواست کمک ۴۰۰۰ میلیارد تومانی اورهال کردن ۴۴ قطار متروی فرسوده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درخواست شهرداری برای کمک ۴۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اورهال کردن قطارهای مترو خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درخواست شهرداری برای کمک ۴۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اورهال کردن قطارهای مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط ۷ مترو با بیان اینکه خط ۱۰ مترو به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو شناخته می‌شود که از نظر تأمین بار مالی نیز یکی از بزرگترین پروژه‌ها محسوب می‌شود و کار سختی است. گفت: این خط با ۷ ایستگاه تبادلی تعداد سفرها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما به مردم قول دادیم که تا پایان سال ۱۲ ۱۴ ایستگاه مترو در خط شش و هفت را تکمیل کنیم و با قیمت دلار امروز هر ایستگاه مترو بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. گفت: برآورد مالی هفت ماه پیش ما نشان می‌داد که خط ۱۰ مترو به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع مالی احتیاج دارد، اما حالا به نظر می‌رسد که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته باشیم.

هاشمی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود ۳,۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از طریق اوراق مشارکت برای سال ۹۷ و ۹۸ تأمین شده، اما به زودی نامه شهردار تهران در خصوص اجازه انتشار ۴,۰۰۰ میلیارد تومان برای اورهال کردن ۴۴ قطار متروی فرسوده به دست شما می‌رسد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای خرید ۶۳۰ واگن با طرف چینی قرار داد بسته شده و نماینده بانک مرکزی نیز برای مذاکرات اعزام شده است گفت: اما لازم است که دولت وارد عمل شود چرا که در مرحله‌ای هستیم که بیشتر از این اختیارات شهرداری جوابگو نیست.

هاشمی با بیان اینکه ۱۵۰۰ دستگاه واگن کسری داریم که اگر تأمین شود تعداد جابجایی مسافران از دو میلیون نفر به ۶ الی ۷ میلیون سفر می‌رسد، افزود: ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که سن عمده آنها بالای ۱۲ سال است و فرسوده هستند و ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیز کسری داریم.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی به وارد کشور نشده و ما مجبوریم از اتوبوس‌های آلوده استفاده کنیم ابراز داشت: هر چند که تلاش‌های خوبی صورت گرفته و توانستیم با ایران خودرو قرارداد تولید اتوبوس امضا کنیم، اما از آن جایی که پرداخت صد درصد بهای اتوبوس بر عهده شهرداری‌ها است این مسئله از توان ما خارج است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شرکت واگن سازی تهران در حال تعطیلی است، خطاب به نوبخت گفت: او در خودرو به من گفتن که چرا واگن سازی تعطیل شده و من به شوخی گفتم که شما جلو بیایید تا دوباره فعال شود و باید بگویم هر قراردادی که برای اورهال یا ساخت قطارهای جدید بسته شود می‌تواند شرکت واگن سازی را نجات دهد و ما باید بتوانیم قرارداد ببندیم و دولت نیز باید کمک کند.

هاشمی گفت: ما در شرایط کرونایی درآمد ناچیزمان از مترو و اتوبوس کمتر شده و به یک سوم رسیده است به گونه‌ای که در گذشته ما ماهانه به طور متوسط ۸۰ میلیارد تومان از شهرداری کمک می‌گرفتیم اما حالا این رقم به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در شهر داریم که سعی کردیم از محل وجوه اداره شده شهرداری به آنها وام دهیم، ادامه داد: امیدواریم ایران خودرو نیز به ما کمک کند و دولت هم نیم نگاهی به این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ۱۵ هزار تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.