| کد خبر: 218614 |

بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی

بهروز آقایی از ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات بی نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد.

تین نیوز

بهروز آقایی از ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات بی نظیر بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با ایجاد زیر ساختهای مناسب بندری و اعطای مشوق های ویژه به این بندر اقیانوسی هم اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر است.

وی ادامه داد: موقعیت راهبردی و استراتژیک دروازه ملل سبب شده است سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها علاوه بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالاهای مورد نیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری در این بندر اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بندر چابهار برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف و به ویژه برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی جهت بهره مندی از ظرفیت های این بندر استراتژیک با تجهیزات مدرن، مشوق هایی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تخفیفات ویژه وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار اذعان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته های تشویقی این بندر برای صاحبان کالا است.

آقایی، تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ورداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ اقیانوسی برشمرد و افزود: کانتینرهای خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می شوند.

به گفته وی، معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می شوند، از دیگر مشوق های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.