| کد خبر: 218600 |

مطالعه یا اجرایی شدن ۵ خط آهن بزرگ کشور در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که ۵ طرح بزرگ خط آهن کشور در استان فارس وجود دارد که بخشی از آنها اجرا شده و بخشی هم در حال اجرا یا در دست مطالعه است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که ۵ طرح بزرگ خط آهن کشور در استان فارس وجود دارد که بخشی از آنها اجرا شده و بخشی هم در حال اجرا یا در دست مطالعه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر زاهدی در جلسه بررسی پروژه خط آهن شیراز- اهواز صحبت می‌کرد، گفت: خط آهن شیراز اصفهان اجرایی شده و طرح‌های خط آهن یزد-اقلید ، شیراز به بوشهر، گل‌گهر به شیراز، شیراز به جهرم، جهرم به لار و لار به بندعباس هم در دست مطالعه یا اجرا است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل راه و شهرسازی فارس، زاهدی با یادآوری اینکه حدود ۹۵ درصد از کل جابه‌جایی بار و مسافر در فارس از طریق جاده‌ انجام می‌شود، به آمار حوادث جاده‌ای اشاره و اضافه کرد: دولت در موضوع ایجاد و توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی بسیار مصمم است.

زاهدی در عین حال گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی کشور، باید سرمایه گذاران را تشویق کنیم که از طریق فاینانس پروژه‌های بزرگ ریلی را اجرا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص خط آهن شیراز به اهواز نیز گفت: این مسیر ریلی به طول ۵۲۰ کیلومتر خواهد بود و اجرای آن از توجیه اقتصادی لازم برخوردار است و امیدواریم با توجه به تلاش مسئولان، در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.