| کد خبر: 218545 |

ساخت اجزای انتقال‌دهنده نیرو در سامانه‌های هواپیمایی برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور ساخت اجزای انتقال دهنده نیرو در سامانه‌های هواپیمایی توسط یک شرکت‌ دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران محقق شد.

تین نیوز

برای نخستین بار در کشور ساخت اجزای انتقال دهنده نیرو در سامانه‌های هواپیمایی توسط یک شرکت‌ دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران محقق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، یک شرکت دانش بنیان مستقر در این سازمان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ در زمینه طراحی و ساخت شیرآلات و کنترلرهای هیدرولیکی در حوزه بالادستی صنعت نفت آغاز کرد.

این شرکت دانش‌بنیان در سال‌های اخیر با توجه به ظرفیت کشور، فعالیت خود را به صنعت ساخت و تعمیرات قطعات و سامانه‌های هواپیمایی تعمیم داد. از نخستین پروژه‌های انجام شده در این حوزه، می‌توان از بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت بی رینگ‌های کروی یک‌پارچه برای نخستین بار در کشور نام برد.

بیرینگ‌های کروی یکپارچه علاوه بر مقاومت در برابر نیروهای شعاعی و محوری، امکان تنظیم هم محوری خودکار و حرکت هم زمان را برای سامانه‌های حساسی به مانند ارابه فرود هواپیماها فراهم ساخته و عدم عملکرد صحیح آنها می‌تواند به حرکت نکردن محورها و قفل شدن آنها منجر شود. این نوع از بیرینگ ها تنها در سبد محصولی تعداد محدودی از شرکت‌های صاحب فناوری خارجی وجود دارد.

همچنین این شرکت در سال‌های ابتدایی فعالیت موفق به ساخت سامانه کنترلر اصلی تاپ درایو حفاری برای نخستین بار در کشور شد. این سامانه با دارا بودن بیش از ۲۵۰ کانال داخلی، ۲۰ عدد شیر کنترلی و سلنوئیدی و بیش از ۱۳۰ عدد اتصال به عنوان پیچیده‌ترین تجهیز تاپ درایو حفاری شناخته شده و با توجه به عملکرد کاملاً یکسان با نمونه خارجی خود در تست‌های میدانی، نیاز بسیاری از شرکت‌های حفاری را که فعالیت آنها به دلیل نبود امکان تأمین تجهیزات خارجی دچار مشکل شده بود، برآورده ساخت.

به دلیل نیاز این شرکت دانش بنیان به گستره وسیعی از تخصص‌های دانشگاهی، این شرکت موفق به اشتغال زایی برای بیش از ۲۰ نفر از نخبگان دانشگاهی با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در کشور شد که انسجام آن با دیگر توانمندی‌های زیرساختی این شرکت به بومی سازی بیش از ۳۰ مجموعه و زیرمجموعه حساس در صنایع نفتی و هواپیمایی در کشور منجر شده است. از این بین می‌توان به انواع شیرآلات دستی و سلنوئیدی اطمینان، کنترلی، پمپ‌ها، سیلینگ ها، کنترلرهای هیدرولیکی و پنوماتیکی و انتقال دهنده‌های نیرو با استانداردهای نفتی و هواپیمایی اشاره کرد که سبب برآورده سازی طیف وسیعی از نیازهای عملیاتی و ممانعت از خروج ارز از کشور شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.