| کد خبر: 21851 |

◄ طرح های راه‌آهن با استفاده از فاینانس احداثمی شود / نرخ عوارض حمل و نقل کالاهای ترانزیتی تعیین شد

تین نیوز | شورای اقتصاد با درخواست های وزیر راه و شهرسازی در خصوص تمدید مصوبات احداث برخی از طرح های راه‌آهن كشور با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) موافقت کرد.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه وشهرسازی، شورای اقتصاد  با تمدید مصوبات احداث برخی از طرح های راه‌آهن كشور با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) شامل قطعات راه‌آهن اراك-كرمانشاه و كرمانشاه-خسروی از طرح راه‌آهن غرب كشور، راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز، راه‌آهن شیراز- بوشهر، راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا، راه‌آهن میانه- اردبیل، راه‌آهن تهران- همدان- سنندج و راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد موافقت كرد.

همچنین شورای اقتصاد موافقت كرد با توجه به اینكه بهره‌برداری از آزادراه قزوین- زنجان به مرحله سوددهی رسیده است مصوبه قبلی شورای اقتصاد، لغو و مسئولیت نگهداری و بهسازی آزادراه قزوین- زنجان و بالعكس، از تاریخ ابلاغ این مصوبه به طرف مشاركت (شركت ملی آزاد راه قزوین- زنجان) محول شود.

بنابر این گزارش، تعیین نرخ عوارض حمل و نقل كالا از شركت های حمل و نقل بین المللی از دیگر موارد مورد بررسی شورای اقتصاد بود.
 بر این اساس عوارض حمل و نقل كلیه كالاهای ترانزیتی اعم از نفتی و غیر نفتی از قلمرو كشور جمهوری اسلامی ایران، 100 ریال به ازای هر تن-كیلومتر تعیین شد كه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شركت‌های حامل كالاهای مذكور دریافت می شود.

در این جلسه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزاری نفت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس كل بانك مركزی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شماری از معاونان دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.